Demisia momentului în România! Vestea venită chiar acum. Este Breaking News

Cu câteva zile înainte de începerea lunii august, ploieștenii au fost anunțat că nu vor mai avea apă caldă la robinet timp de o lună. Această veste a provocat o val de nemulțumiri, ceea ce a dus la demisia directorului ADI Termo Prahova.

Consiliul Județean Prahova a anunțat joi, 4 august, că Horia Tiseanu și-a anunțat demisia, în urma scandalului privind lipsa apei calde timp de o lună în municipiul Ploiești. Contractul de muncă al acestuia va înceta de vineri, 5 august.

Horia Tiseanu a fost numit în funcția de director al ADI Termo Prahova în toamna anului trecut. În timpul mandatului său a avut loc licitație cu privire la delegarea gestiunii serviciului de furnizare a agentului termic în municipiul Ploieşti.

În perioada 2004 – 2020, Horia Tiseanu a fost primar al municipiului Câmpina. De asemenea, el a fost trimis în judecată, în 2017, de DNA Ploiești pentru abuz în serviciu, trafic de influenţă şi instigare la delapidare în formă continuată, speţa fiind încă pe rolul instanţelor.

Aproape 130.000 de ploieșteni nu au apă caldă

Încă de luni de dimineață, aproape 130.000 de ploieşteni racordaţi la sistemul centralizat de termoficare nu beneficiază de apă caldă din cauza unor lucrări care vor dura 30 de zile. Spitalul de Pedriatie și Secția de Obstetrică Ginecologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) sunt și ele afectate.

„Odată cu preluarea capacităţilor de producţie de la fostul operator care a asigurat serviciile de furnizarea a apei calde menajere şi a termiei în Municipiul Ploieşti, o comisie tehnică cu sprijinul experţilor externi, desemnată să evalueze starea instalaţiilor, a întocmit un raport complex privitor la starea echipamentelor preluate. În acest moment, Cazanul de Apă Fierbinte nr. 2 este singura sursă de producere a energiei termice care este utilizabilă, restul surselor de producţie fiind inoperabile, din motive tehnice sau de reglementare.

Caracterul urgent al operaţiunii de reparaţie a singurei surse de producţie a energiei termice, respectiv a Cazanului de Apă Fierbinte Nr. 2 din CET Brazi, dar şi realitatea tehnică din teren, obligă SC Termoficare Prahova SA să ia măsura nedorită de sistare a furnizării apei calde menajeră pe raza municipiului Ploieşti, începând cu data de 1 august, pentru o perioadă de aproximativ 30 de zile. SC Termoficare Prahova SA a adresat partenerilor din cadrul autorităţilor publice locale propunerea de a asigura, în perioada operaţiunilor de reparaţii, o sursă alternativă de furnizare a apei calde menajeră, prin închirierea şi instalarea a două Cazane Mobile de Apă Fierbinte”, se arăta în comunicatul operatorului.

Poziția oficială a companiei Veolia

Ca urmare a unor speculații recente apărute in spațiul public cu privire la posibilitatea preluării de către Veolia a serviciilor de furnizare a apei calde și energiei termice in municipiul Ploiești, revenim cu următoarele precizări:  

Veolia anunță că informațiile potrivit cărora este posibilă preluarea serviciului de alimentare cu energie termică reprezintă o speculație, compania neavând intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești. 

În plus, chiar și în situația în care o autoritate locală, din orice oraș al României, ar demara o procedură legală de selectare și atribuire a gestionării serviciului public de alimentare cu energie termică, implementarea unei astfel de decizii ar implica un proces tehnic și procedural complex și cu o durată de pregătire considerabilă (luând în calcul situațiile precedente de acest tip, procesul durează minimum 9 luni). 

Veolia și-a încheiat activitatea de furnizare a serviciului de alimentare cu energie termică în data de 13.05.2022, ca urmare a încetării înainte de termen a  Contractului de delegare prin concesiune. Pe parcursul celor peste 18 ani de activitate, compania și-a respectat întotdeauna obligațiile de a furniza serviciul de alimentare cu energie termică la parametrii de calitate stabiliți prin Contract, gradul de continuitate în furnizarea energiei termice ajungând la peste 99%. De asemenea, în fiecare an, pornirea sezonului de încălzire s-a realizat la timp, conform reglementărilor legale și în condiții optime, nefiind probleme de natură tehnică care să afecteze siguranța în exploatare a echipamentelor. 

Încheierea contractului și predarea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică către Concedent s-au realizat cu respectarea tuturor reglementărilor legale și contractuale.