Denunțătorul Uber spune că actualul model de afaceri al companiei este absolut nesustenabil

uber

SURSĂ FOTO: Dreamstime

Omul care a dezvăluit practicile ilegale ale companiei Uber a declarat, recent, că platforma de servicii de transport părea să facă pași pentru a-și îmbunătăți cultura muncii, dar modelul său de afaceri este „absolut” nesustenabil.

Mark MacGann a recunoscut pentru publicația The Guardian că el a fost avertizorul privind practicile Uber şi cel care a furnizat cotidianului mii de documente compromiţătoare despre compania americană.

Ziarele The Guardian și Le Monde au dezvăluit, în iulie, că Uber Technologies a încălcat legile și a făcut lobby în secret asupra politicienilor, ca parte a unei campanii agresive de a se extinde pe noi piețe din 2013 până în 2017.

Lobbyistul declarat că a decis să vorbească pentru că Uber a încălcat legea în zeci de ţări şi a indus în eroare oamenii cu privire la beneficiile modelului de afaceri al companiei. Bărbatul în vârstă de 52 de ani a recunoscut că a făcut parte din echipa de top a Uber şi că poartă și el o vină pentru comportamentul pe care îl descrie.

Șeful Uber a făcut o mulțime de lucruri bune, dar mai sunt multe de făcut

Ca răspuns la dezvăluirile din The Guardian și Le Monde, Uber declara, în vară, că „nu avem nicio scuză pentru comportamentul din trecut, care, în mod clar, nu este în conformitate cu valorile noastre prezente”.

MacGann a spus că actualul CEO Uber, Dara Khosrowshahi, și echipa sa executivă „au făcut o mulțime de lucruri bune, dar mai au multe de făcut”, scrie Reuters.

Un purtător de cuvânt al Uber a comentat un articol din 2020 al lui Khosrowshahi, din New York Times, în care spunea că „sistemul nostru actual de angajare este învechit și inechitabil”.

Uber și-a pus cenușă-n cap

Uber a recunoscut eşecurile din trecut, dar a insistat că compania s-a transformat din 2017, sub conducerea noului său director general, Dara Khosrowshahi.

Fişierele Uber constau în date confidenţiale ale companiei, la care MacGann a avut acces cât timp a lucrat la Uber. Acestea au inclus prezentări ale companiei, note informative, rapoarte de securitate şi zeci de mii de e-mailuri şi discuţii de pe WhatsApp, iMessage şi chat, între cei mai înalţi angajaţi ai companiei de la acea vreme.

Printre aceştia se numără Travis Kalanick, co-fondatorul combativ al Uber şi directorul general de atunci, David Plouffe, un fost consilier de campanie al lui Barack Obama, care a devenit vicepreşedinte senior la Uber, şi Rachel Whetstone, un director de PR britanic care a ocupat roluri de conducere la Google, Facebook şi acum Netflix.