Fiscul a anunţat că, începând cu perioada de raportare a lunii noiembrie, adică începând cu depunerile de declaraţii din decembrie, declaraţiile 100, 300 şi 710, se vor putea depune doar pe noile versiuni de soft, publicate pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

Depunerea prin internet va putea fi făcută doar pe pagina de upload creată iniţial pentru declaraţia 112, accesibilă prin portalul www.e-guvernare.ro, după autentificarea cu certificat digital calificat.

Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaraţiilor le vor putea depune la ghişeul organelor fiscale, în format PDF cu fişier xml ataşat, pe suport CD, însoţite de declaraţia listată, semnată si ştampilată.

Pentru perioadele de raportare anterioare lunii noiembrie 2011, declaraţiile 100, 300 şi 710 vor putea fi depuse doar la ghişeu, pe suport hârtie cu cod de bare sau cu fişier txt pe suport electronic, generate prin programele de asistenţă accesibile pe portalul ANAF, secţiunea Asistenţă contribuabili – Programe utile – Declaraţii fiscale.

Procesare mai rapidă a declaraţiilor

Noile versiuni ale programelor de asistenţă (Soft A şi Soft J) pentru declaraţiile 100, 300 şi 710 pot fi descărcate de pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice – Descărcare formulare, unde se regăsesc şi prevederile legale, precum şi instrucţiuni şi documentaţie de ajutor.

"Prin folosirea noii platforme tehnologice, se uşurează efortul contribuabililor la depunerea declaraţiilor în formă electronică prin internet şi se reduce timpul de răspuns către aceştia după verificarea documentelor depuse prin internet", explică reprezentanţii Fiscului.

Mai multe detalii despre aceste schimbări puteţi obţine la birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul administraţiilor finanţelor publice, pe pagina de internet a Fiscului şi telefonic, la Centrul de asistenţă a contribuabililor, la numărul 031 40 39 160.