DerTour face planuri de vacanta

german. Nu stiti unde sa mergeti vara viitoare? Ce parere aveti de Croatia? In premiera pe piata romaneasca, se pare ca sezonul viitor va exista o cursa charter catre Dubrovnik, operata de DerTour Romania. "Mizam foarte tare pe Croatia, destinatie putin vanduta in tara noastra pana acum, din cauza lipsei unor mijloace de transport adecvate", spune Radu Colfescu, directorul DerTour Romania. Spre Croatia nu exista curse de avion directe, iar drumul cu masina este destul de lung. Pentru 2006-2007,

german. Nu stiti unde sa mergeti vara viitoare? Ce parere aveti de Croatia? In premiera pe piata romaneasca, se pare ca sezonul viitor va exista o cursa charter catre Dubrovnik, operata de DerTour Romania. „Mizam foarte tare pe Croatia, destinatie putin vanduta in tara noastra pana acum, din cauza lipsei unor mijloace de transport adecvate”, spune Radu Colfescu, directorul DerTour Romania. Spre Croatia nu exista curse de avion directe, iar drumul cu masina este destul de lung. Pentru 2006-2007, este prevazuta introducerea curselor charter si pe alte destinatii. Deocamdata, romanii care cumpara un pachet de servicii pentru Tenerife, de exemplu, trebuie sa ia cursa charter din Frankfurt sau MALnchen, la costul pachetului de servicii adaugandu-se pretul unui bilet de avion Bucuresti-Germania. Din 2007, cursele charter operate impreuna cu LTU, compania aeriana care face parte din Rewe, holdingul de care apartine si DerTour, vor decola si din Bucuresti. Pana atunci, DerTour a negociat tarife speciale pentru Germania pe cursele companiei regionale Carpat Air, care are sediul la Timisoara si opereaza pe aproape toate aeroporturile din tara, mai putin Bucuresti. Astfel, un bilet Timisoara-MALnchen costa 160 de euro, fara taxe de aeroport, numai pentru clientii care au vouchere DerTour.O alta noutate este probabil introducerea litoralului romanesc in cataloagele DerTour, fiind de asteptat ca tarifele sa fie mai mici decat la alte agentii.Pana acum, DerTour s-a concentrat pe implementarea produselor sale pe piata romaneasca, vanzarile de city-break (vacante de week-end in marile orase europene) si destinatii exotice, inregistrand cresteri considerabile. „Destinatiile preferate pentru city-break sunt Paris, Roma si Viena, unde am avut peste 1.000 de rezervari. Cat priveste destinatiile exotice, am inregistrat o crestere mare pentru Kenya si insulele din Oceanul Indian si Caraibe, avand peste 600 de rezervari”, detaliaza Radu Colfescu. Suma medie cheltuita de romani pe un city break este de 170 euro de persoana, iar pentru destinatiile exotice, de 700 euro de persoana (doar cazare). Tarifele sunt stabilite in Germania si nu pot fi modificate, puterea de negociere a firmei mama fiind uriasa, in comparatie cu agentiile din Romania. Asa se explica faptul ca agentiile care opereaza acum cursa charter spre Sharm-el-Sheikh, Egipt si care au alte solicitari decat hotelurile contractate cu partenerii egipteni prefera sa cumpere cazarea de la DerTour. Motivul este foarte simplu: tarifele sunt mai mici, ceea ce inseamna ca pe ansamblu pretul excursiei este mai redus.Pentru 2004, DerTour preconizeaza o cifra de afaceri de 1,5 milioane euro si sase mii de turisti. Asta inseamna o crestere a vanzarilor cu peste 50% fata de anul trecut, in conditiile in care specialistii din industrie estimeaza o crestere a pietei cu 20%. Pentru 2005, Radu Colfescu si-a propus dublarea numarului de turisti si o cifra de afaceri de peste doua milioane euro.Ceilalti doi mari tour-operatori europeni, TUI si Neckermann, raman deocamdata imuni la farmecele Romaniei, care nu poate indeplini pretentiile lor ridicate. 10.000 de turisti pe sezon, asta este conditia ca piata romaneasca sa devina interesanta pentru cei doi giganti. Nemaivorbind de faptul ca TUI are probleme financiare din ce in ce mai mari. In acest an, actiunile sale si-au pierdut o treime din valoare. Mai mult, se confrunta cu reforma pensiilor si speculatii despre o posibila preluare. Dar nimeni nu este inca interesat de asa ceva, in conditiile in care tour-operatorul are datorii de 3,7 miliarde euro. Deci, nici vorba de extindere pe alte piete. Deocamdata, TUI s-a concentrat pe un alt segment de piata, si anume vanzarea de vacante in Romania pe piata germana si cea scandinava. Cat priveste vanzarile de programe externe ale celor peste 20 de agentii acreditate TUI din Romania, ele s-au ridicat anul trecut la aproximativ 800.000 euro, jumatate din aceasta suma fiind realizata de agentia Eximtur din Cluj. „Anul acesta ne-am propus sa ne dublam vanzarile fata de anul trecut”, spune Lucia Morariu, directorul Eximtur si presedintele Asociatiilor Nationale a Agentiilor de Turism. Vanzarile totale TUI in Romania se vor situa intre 1,2 si 1,5 milioane de euro.

Cine este DerTour
· Cu o experienta de peste 85 de ani, operatorul german este specializat in vacante individuale, la cerere. Nu exista pachete gata create, ci doar oferte modulare care se pot combina intre ele.
· Cu 70 de cataloage anuale, doua milioane de turisti pe an si o cifra de afaceri de 943 milioane de euro, DerTour este al treilea mare tour-operator european.
· In Germania, DerTour detine pozitia de lider de piata pe segmentul de city-breaks (excursii de trei-patru zile in orase), punand la dispozitia turistilor oferte in 160 de orase.
· DerTour Romania va vinde si pachetele turistice ale Meier’s, operator specializat in vacante exotice, precum si ale ADAC, operator specializat in excursii cu automobilul. Ambele branduri fac parte din grupul Rewe.