S-au deschis magazinele Froo și în România

Este vorba despre o nouă marcă introdusă în ecosistemul Grupului Zabka pe piața europeană. Grupul, cunoscut pentru deținerea unui lanț extins de peste 10.000 de magazine Zabka în Polonia și pentru compania Maczfit, lider în catering dietetic, a fuzionat cu DRIM Daniel Distributie în februarie acest an, dobândind controlul majoritar într-o companie de top în distribuția de produse de larg consum în România. Froo reprezintă magazine moderne similare cu cele Zabka din Polonia.

Zabka Group este un ecosistem complet de magazine de proximitate, originar din Polonia, care oferă atât canale de vânzare fizice, cât și digitale. Produsele și serviciile sale sunt utilizate zilnic de peste 3 milioane de persoane care apreciază timpul și confortul în cumpărături.

În Polonia, Grupul Zabka gestionează peste 10.000 de magazine sub brandul Zabka, inclusiv magazinele automate Nano, soluții în domeniul q-commerce și e-commerce, precum și catering dietetic. Zabka și-a consolidat poziția de lider începând din 1998, când a deschis primul magazin în Polonia. La intrarea pe piața din România, Grupul se bazează pe o experiență de peste 25 de ani pe piața poloneză, beneficiind de cunoștințele profunde despre comportamentul consumatorilor și expertiza partenerului său român, DRIM Daniel Distributie, lider în distribuția FMCG în România.

„România este o piață importantă în Europa Centrală și de Est, cu o populație de peste 19 milioane de locuitori, ceea ce o face a doua cea mai mare piață de consum din regiune. Profilul de consumator similar cu cel din Polonia și perspectivele de creștere pentru piața din România au făcut din această direcție un pas firesc în extinderea Grupului Żabka.

Consumatorii români apreciază magazinele mici, de proximitate, unde pot face cumpărături spontane pentru consumul imediat – motiv pentru care Froo se potrivește bine nevoilor lor, sloganul său fiind „Tot ce ai nevoie, vei găsi la Froo”, a declarat Anna Grabowska, Director General Zabka International.

Analiza pieței din România și un sondaj realizat de Kantar printre consumatorii locali au relevat că 47% dintre respondenții români preferă să facă cumpărături spontane sau impulsiv atunci când au timp. De asemenea, aceeași grupă de respondenți a indicat că apreciază să cumpere alimente din magazinele mici de proximitate. Froo își propune să satisfacă nevoile acestui segment de piață.

Froo Romania, exterior
Magazin Froo, exterior / SURSA FOTO: Zabka Group

Despre Froo

Numele Froo reflectă moștenirea mărcii poloneze, țara de proveniență. Zâmbetul emblematic al Zabka a fost integrat în sigla Froo, sub literele RO – pe de o parte, aceasta este o aluzie la România, iar zâmbetul în sine reprezintă un simbol important al brandului, indicând o atitudine deschisă și pozitivă față de clienți. Numele a fost ales pentru simplitatea și ușurința sa de pronunție. Deși numele lanțului diferă între Polonia și România, branding-ul și caracterul mărcii rămân constante.

Froo Romania Retail S.R.L., parte din Grupul Zabka, coordonează expansiunea lanțului de magazine în România. Compania își propune să sprijine antreprenoriatul local, optând pentru un model de parteneriat în afaceri pentru magazinele sale.

Planurile includ deschiderea de unități în marile orașe românești, cu suprafețe între 50 și 70 de metri pătrați. Fiecare locație este evaluată pentru a atrage clienți și pentru a asigura logistica necesară și potențialul de dezvoltare. În prezent, cinci magazine sub brandul Froo sunt deja în funcțiune în București.

„În prima etapă am deschis magazine în formula friends&family, ceea ce ne-a permis să testăm soluțiile IT, sortimentul și soluțiile logistice. Am deschis apoi puncte de testare pentru clienți. Le-am cerut părerile și percepțiile despre magazinele noastre. Ne angajăm să răspundem nevoilor clienților noștri cât mai bine posibil, motiv pentru care ne îmbunătățim constant procesele și oferta.

Suntem conștienți că mai avem multe de învățat, dar datorită cooperării în cadrul Grupului și experienței pe care DRIM Daniel Distribuție o are pe piața locală, putem oferi clienților o nouă experiență de cumpărături”, a declarat Radu Trandafir, Director General, Froo Romania Retail S.R.L.

Froo România
Magazin Froo / SURSA FOTO: Zabka Group

Peste 80% din produse sunt românești

În magazinele lanțului Froo, peste 80% din sortimentul produselor sunt mărci românești cunoscute și apreciate, alături de mărci internaționale furnizate de producători din România. Similar cu piața din Polonia, Froo oferă și produse sub brand propriu, incluzând sandvișuri Tommy Bites, produse de prânz Good Soul și băuturi Barefruit. În toate magazinele, sub brandul Froo Bistro, clienții au la dispoziție o varietate largă de gustări calde, precum hot dog-uri, cartofi prăjiți și cafea, perfecte pentru a satisface rapid foamea și setea.

În plus, în toate magazinele, clienții au posibilitatea să returneze ambalajele produselor care sunt acoperite de sistemul de depozit, cu o capacitate între 0,1 și 3 litri. Automatele de colectare (Reverse Vending Machines – RVMs) sunt disponibile în magazinele selectate pentru ambalaje din plastic, aluminiu și sticlă. De asemenea, ambalajele pot fi lăsate la comercianți. Aceste activități de colectare sunt parte din Strategia de Responsabilitate a Grupului Żabka, care promovează o economie circulară și respectă reglementările în vigoare în România.