Optimize Body Center este businessul care pune la dispoziția personelor servicii de recuperare medicală, fitness și nutriție într-o singură locație. Antreprenorul din spatele acestui brand de success este Florin Cujbă. Despre performanțele sale și nivelul serviciilor oferite de Centrul Optimize Body Center descoperiți pe larg în revista Capital, disponibilă la punctele de difuzare a presei și online pe www.agoramag.ro.
Tot în revista Capital aflați răspunsul uneia dintre cele mai controversate întrebări, și anume: Cine va fi noul lider al UE?
Uniunea Europenă pare să se confrunte de pe la sfârșitul anului trecut cu un periculos vid de putere. De ce se află în această situație? Până în 2016, când cetățenii din Marea Britanie au decis Brexitul, destinul UE era gestionat în primul rând de la Berlin, Paris și Londra. Un triumvirat care părea să ofere politicilor Uniunii un oarecare echilibru.
Apoi n-au mai rămas pe podium decât Germania și Franța. Germania era condusă de longeviva și de versata Angela Merkel. În schimb Franța îl avea la cârmă pe François Hollande, un personaj mai degrabă șters. Care a fost urmat la putere de o altă figură deloc impresionantă, în persoana lui Emmanuel Macron. Și iată cum se face că, timp de câțiva ani buni, Parisul a jucat mai degrabă un rol secund, în vreme ce Berlinul a devenit liderul de facto al Europei.
Printre vasalii credincioși ai Germaniei s-au numărat țări ca Austria și Olanda, reprezentante tradiționale ale așa-numitului „nucleu dur“ al Uniunii. De cealaltă parte erau câteva state intrate mai recent în UE și al căror cuvânt avea o greutate mai mică. Unele dintre acestea s-au resemnat în tăcere cu rolul lor mărunt. Alte câteva, în special Polonia și Ungaria, considerate „rebelii“ Europei, au ridicat de câteva ori tonul, dar fără a reuși vreodată să slăbească cu adevărat poziția de lider asumată de Berlin cu atâta hotărâre prusacă.
Cam asta a fost în mare situația până la sfârșitul anului trecut, când Angela Merkel a plecat de la cârma Germaniei după 16 ani. În scurt timp s-a dovedit că succesorul ei, Olaf Scholz, e un lider de o cu totul altă factură, care nu poate menține influența Germaniei la nivelul de până acum. Cu atât mai mult cu cât țara se confruntă cu probleme dintre cele mai grave.
Pe care și le-a provocat în mare parte singură, pe vremea lui Merkel, care s-a apropiat de Rusia și China ca fluturele de lumânare. E drept că avantajele imediate au fost uriașe, Germania devenind nu doar liderul de facto politic al UE, ci și motorul ei economic. Dar astăzi, politica dusă atâția ani de Germania s-a întors împotriva ei.
Cine va ocupa acest vid al puterii descoperiți din noul număr al revistei Capital, acum la punctele de difuzare a presei și online pe www.agoramag.ro.
Un alt subiect îndelung dezbătut este și cel al frecvențelor 5G. În revista Capital citești mai multe despre tehnologia 5G în România și Europa și când vom licita aceste frecvențe.
După ce licitația pentru frecvențele de 700 MHz, 1500 MHz și 3400-3800 MHz a fost amânată atât în 2019, 2020, cât și în 2021, ani în care încasările de pe urma ei au fost stipulate în bugetul de stat, realizarea ei în 2022 este sub semnul întrebării din cel puțin două motive.
5G este numele celei de-a cincea generației de tehnologie pentru rețelele celulare fără fir. Capacitatea de date și viteza de transmisie a acestora este mult mai mare în comparație cu rețelele 3G și 4G, dar nu acesta este cel mai important lucru pe care îl putem spune despre această tehnologie, ci faptul că va reuși să creeze o rețea masivă de dispozitive interconectate.
Beneficiile aduse de serviciile 5G sunt esențiale pentru cel puțin patru sectoare industrial strategice din Uniunea Europeană: autovehicule, sănătate, transporturi și energie. Ca orice lucru care aduce beneficii, noua tehnologie vine și cu riscuri, cel mai mare fiind acela de securitate.
În ce stadiu se află licitarea pentru o astfel de tehnologie în România și care sunt limitele sistemului găsiți în articolul complet din revista Capital.
În plus, ai și suplimentul de Construcții și Infrastructură: îţi prezentăm detalii despre provocările constructorilor de autostrăzi şi calea infrastructurii feroviare din România!
Articolele complete le găsești în revista Capital, disponibilă la punctele de difuzare a presei în perioada 22 iulie – 18 august și online pe www.agoramag.ro.
Dacă vrei să primești revista acasă sau la birou, poți opta pentru un abonament pe 3, 6 sau 12 luni, accesând https://agoramag.ro/abonamente/abonamente-capital