De la ideea de a produce un nou model sau de a restiliza unul existent până la intrarea acestuia în comercilizare trec trei sau chiar patru ani. În acest timp, zeci de desene și, mai apoi, machete sunt luate în calcul și abandonate sau acceptate. Iată cum a evoluat, de exemplu, Peugeot 208.
Ideea de a produce un nou vehicul de clasă B care să îi urmeze lui 207 a luat contur în 2007. La finalul anului, primele desene ajungeau sub ochiul atent al șefilor PSA, iar în ianuarie 2008 nu mai puțin de 30 de designeri propun desene ale „viitorului 208”. Cinci dintre acestea sunt selectate După această etapă Proiectul 1 este refuzat în primăvara lui 2008, iar Proiectul 2 câteva săptămâni mai târziu. În septembrie 2008 se renunță și la Proiectele 3 și 4 declarându-se câștigătoare cea de-a cincea propunere.
Proiectul 5, realizat de Sylvain Henry primește aprobarea pentru a fi realizat la scară 1:1. Pentru designer, greul abia acum începe. Trebuie să rafineze detaliile desenului pe o machetă realizată din argilă. În ianuarie 2009 sunt validate liniile principale și începe faza de industrializare. În paralel, echipa de designeri care îl ajută pe Sylvain Henry lucrează intens la micile, dar atât de importantele detalii. Timp de un an sunt puse la punct toate detaliile astfel încât modelul final este aprobat în martie 2010.
Povestea se repetă aproape identic și în privința designului interior. În primăvara lui 2008 sent luate în calcul două proiecte pentru habitaclu. Proiectul 1 este refuzat și sent puse în practică detaliile Proiectului 2.
Cristalizarea finală a modelului este urmată rapid de lucrul la versiunile XY și GTi.
Este demn de luat în seamă că jurnaliștilor de la l`Argus le-a fost permis să intre în posesia desenelor și a imaginilor cu toate variantele premergătoare modelului final Peugeot 208. De obicei acestea sunt ținute în secret de producători pentru a nu fi cunoscute de concurență ;i a putea utiliza ulterior, părți din acestea.
Sursa foto: l`Argus