De exemplu, ”este o persoană din Top 300 Capital, care își comandă încălțămintea la un brand din Londra, care lucrează manual, pe măsură, cu materiale nobile. Și după ce e gata, pereche de pantofi i se dă cuiva care să o poarte o săptămână (…), nu -i ia noi ca să nu-l bată la picioare”, povestește Mihai Albu, la Capital Play. Iar lucrul acesta costă foarte mult, adică ”dacă pantofii costă 2000-3000 de euro, pentru că au fost purtați mai costă încă pe atât. Și ajunge o pereche de pantofi să coste 6.000 euro doar pentru că au fost purtați… omul repectiv își permite treaba asta”.
De 35 de ani pe piață, designerul Mihai Albu recunoaște că e greu să menţii un echilibru între produse de design, dar care să fie şi cumpărate. E grea și supraviețuirea pe o piața supra-aglomerată de etichete străine. Producătorii români nu pot miza decât pe croi/calapod perfect și materiale fine. Iar asta e foarte greu, când prețurile concurenței te îngenunchiază.
A urmat studiile de specialitate din cadrul Institutului de Arhitectură „Ion Mincu-București”, absolvind în 1990. În timpul studiilor a lucrat pentru „Fondul Plastic”, organizația uniunii artiștiilor din România. Având în spate expoziții personale și experiență în designul de produs, Mihai Albu a decis să își înființeze prima sa firmă care l-a propulsat în industria modei. ”Am deschis a cincea firmă din țară. Prima a fost a lui Dinu Patrriciu, care mi-a fost profesor. Ne-a luat pe toți 30 din promoția mea și ne-a dus să ne deschidem firme. S-a nimerit ca a mea să fie a cincea”, povestește designerul.
Cum au fost începuturile, pentru ce a intrat în Cartea Recordurilor, cum a apărut numele lui în “Shoegasm”, catalogul enciclopedic de istorie a pantofului, alături de Loboutin sau Manolo Blahnik, dar și ce îi place și ce nu la România aflați din video-ul atașat.