Se dau banii înapoi. Românii care vor primi până la 600 de euro. Vor fi despăgubiți

ANPC

SURSA FOTO: ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat că pasagerii TAROM care au avut zborurile anulate vor fi despăgubiți cu sume între 250 și 600 de euro.

TAROM va despăgubi pasagerii pentru zborurile anulate de luni cu sume cuprinse între 250 şi 600 de euro

Reprezentanţii ANPC au anunţat că TAROM va despăgubi pasagerii pentru zborurile anulate de luni, iar compensaţiile vor fi cuprinse între 250 şi 600 de euro.

SURSA FOTO: Dreamstime

”În contextul incidentelor legale de anularea unui număr important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul său, pe 9.07.2024, reprezentanţii acestei companii, pentru a discuta modalităţile concrete prin care pasagerii afectaţi de aceste anulări vor fi despăgubiţi. Din discuţie a reieşit că, în urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despăgubi toţi pasagerii care au achiziţionat bilete direct de la companie şi care depun cerere de rambursare a compensaţiilor, conform legii”, au anunţat reprezentanţii ANPC.

Instituția a explicat că, potrivit Regulamentului european 261/2004, consumatorii sunt eligibili pentru compensaţii în cazul anulării zborurilor. Aceste compensaţii sunt de: 250 de euro pentru zborurile de până la 1.500 de kilometri, 400 de euro pentru zborurile intracomunitare care depăşesc 1.500 de kilometri şi pentru zborurile cu distanţe între 1.500 şi 3.500 de kilometri, și 600 de euro pentru zborurile care nu se încadrează în categoriile menţionate anterior.

”Pentru stabilirea distanţei se ia în considerare ultima destinaţie unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului”, a precizat sursa citată.

Pentru a soluționa situația creată, ANPC oferă mai multe recomandări consumatorilor. Pasagerii trebuie să păstreze și să prezinte bonurile și facturile pentru cazare, transport și obiectele de minimă necesitate achiziționate în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare.

Pentru a primi compensații în urma anulării curselor din 8 iulie 2024, consumatorii care au cumpărat bilete direct de la TAROM trebuie să contacteze compania prin e-mail, furnizând biletul de avion care demonstrează că erau pasageri ai cursei anulate, bonurile și facturile pentru cazare, transport și obiectele de minimă necesitate, precum și numărul contului bancar pentru plata compensației financiare.

Cei care nu își vor primi drepturile trebuie să depună o sesizare la ANPC

Pasagerii care au achiziționat bilete prin intermediul altor companii trebuie să se adreseze acestora prin e-mail. Dacă nu primesc o soluție, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC, www.anpc.ro, pentru companiile din România, sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, www.eccromania.ro, pentru companiile din Uniunea Europeană, serviciile fiind gratuite pentru consumatori.

ANPC reamintește că, în cazul reclamațiilor depuse la companii private pentru cereri de compensații, aceste servicii sunt contra cost.

”Vă reamintim că, în urma discuţiilor purtate cu compania TAROM, în luna mai 2024, reprezentanţii acesteia au informat ANPC asupra măsurilor pe care le-au luat pentru a preîntâmpina problemele care pot apărea în sezonul estival 2024, şi anume: în cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum şi în situaţia de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensaţia financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziţionarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 de euro pentru o compensaţie de 250 de euro, de 500 de euro pentru compensaţie de 400 de euro şi de 750 de euro pentru compensaţie de 600 euro”, au mai transmis comisarii ANPC.

Autoritatea a adăugat că pasagerii sunt informați despre drepturile lor pe site-ul companiei TAROM, la secțiunea „Drepturile pasagerilor”, sau prin e-mail. De asemenea, nu există un număr de telefon disponibil de tip call-center pentru pasageri.

Marți dimineață, TAROM a anunțat că a ajuns la un acord cu reprezentanții personalului navigant pentru reluarea operațiunilor în regim normal, după ce luni, zeci de curse au fost anulate din cauza „indisponibilității temporare a membrilor echipajului”.