Trăim vremuri în care aglomeraţia, traficul, cozile, explozia de mesaje publicitare şi tehnologia au devenit inevitabil lucruri normale, care se regăsesc în cotidianul modern. Am evoluat şi ne-am reinventat în ceva nou şi pretenţios: consumatorul modern.
Tehnologia schimbă lumea în care trăim. Este adevărat. Mai rapid ca niciodată, aceasta ne oferă oportunităţi nemăsurate. În calitate de consumatori, noi deţinem controlul. Noi alegem cum şi când interacţionăm cu lucrurile care contează pentru noi cel mai mult. Tot noi ne creăm propriul program de divertisment şi alegem după gust filmul închiriat, emisiunea sau artistul preferate. 27% dintre noi folosim şi alt canal media în timp ce ne uităm la televizor, iar 72% avem televizorul deschis în background în timp ce mai facem altceva. Acum muzica este la modă. Ascultăm orice şi oricând dorim; anul trecut, în America, 17% din totalul vânzărilor de înregistrări muzicale s-au derulat online. Suntem producători şi distribuitori de muzică: 47% din utilizatorii americani de internet cu vârste între 18 şi 34 de ani au trimis către prieteni un videoclip. În prezent, nu există nimic din ceea ce nu putem căuta singuri pe motoarele de căutare, doar anul trecut în Asia înregistrându-se 20 de miliarde de căutări pe lună. Internetul ne ajută să ne facem prieteni, iar site-urile de socializare ne ating pe majoritatea dintre noi – audienţa site-ului Facebook.com a crescut cu 2.256% anul trecut. Suntem deschişi şi spunem oamenilor ceea ce gândim, 48% din adolescenţii americani vizitând cel puţin o dată pe zi un site de socializare. Suntem inovatori şi ne realizăm singuri conţinutul, fiind chiar producători de film: cele mai vizionate filme de pe YouTube.com înregistrează 62,8 milioane de accesări. Suntem scriitori şi critici, existând astfel în întreaga lume peste 89 de milioane de bloguri. Suntem bucuroşi să acceptăm recomandările oricui, din acest considerent mai mult de 80% din utilizatorii de internet din America declarând că impresiile formate în mediul online le-au afectat decizia de cumpărare. Nu în ultimul rând, brandurile ne roagă să le ajutăm cu opinii despre designul produselor şi serviciilor comercializate. Un exemplu este Boeing, care a invitat 120.000 de pasageri fideli să dea o mână de ajutor în ceea ce priveşte designul aeronavei 787 Dreamliner.
Este greu, dar cum găsim timp să facem toate acestea? Simplu – le facem pe toate odată! Oameni ocupaţi plus tehnologie înseamnă multitasking şi implicare activă. Noi le vrem pe toate, iar, spre bucuria noastră, tehnologia ne ajută să obţinem acest lucru. De altfel, brandurile isteţe ştiu acest lucru. Brandurile isteţe nu mai ţipă la noi, ci vorbesc şi interacţionează cu noi. Ele ne implică activ, deoarece noi suntem cei care au schimbat lumea deja!
Bogdan Prăjişteanu este managing director al agenţiei de media Mediaedge:cia
Capital – Editia nr.14, data 9 aprilie 2008