Digital marketing-ul este deja o putere atunci când vine vorba despre afacerile secolului. Dar a apărut și un concept care impinge digitalul spre zona superioară. Acesta se numește Performance Marketing și se focalizează pe rezultate imediate.
”Suntem o agenție de Performance Marketing, ceea ce înseamnă că ne concentrăm intensiv pe strategii de marketing cu un accent puternic pe performanță imediată, prin campanii de Google Ads, LinkedIn Ads, Facebook Ads, Instagram Ads și TikTok Ads”, a declarat, pentru Capital, CEO-ul agenției re7consulting România, Sebastian Baier.
User Experience și Neuromarketing pentru client
”Suntem orientați spre rezultate, iar scopul nostru este să îmbunătățim constant campaniile clienților noștri prin experiența și cunoștințele de care dispunem pe industriile în care desfășurăm activități de digital marketing”, ne-a mai spus Sebastian Baier.
Practic, obiectivul fundamental în Performance Marketing este acela de a stimula cerere imediată și de a atrage clienți potențiali pentru partenerii companiei, astfel încât să își poată crește vânzările online sau să-și îndeplinească obiectivele de marketing pe care aceștia le țintesc. Și cum în război și dragoste totul este permis, agențiile care își permit să activeze în această zonă folosesc analize Big Data, sesiuni intensive de testare și reclame creative sprijinite de Inteligență Artificială. Acestea contribuie definitoriu la succesul campaniilor desfăsurate.
”Abordăm cele mai noi tendințe în sferele de User Experience și Neuromarketing pentru a construi pagini web superpersonalizate care să susțină campaniile derulate pentru clienții noștri, atunci când este nevoie de acestea”, ne mai spune Baier.
Focus pe automotive
Sebastian Baier ne-a dezvăluit că agenția pe care o conduce se concentrează industrii-cheie precum auto, imobiliare, evenimente și comerț electronic.
”În aceste domenii, am acumulat cunoștințe aprofundate și am dezvoltat strategii procedurale care ne-au ajutat să lucrăm cu unii dintre cei mai mari jucători din aceste industrii de pe piața românească”, declară CEO-ul re7consulting.
”Pentru a ne concentra și mai profund asupra acestor sectoare, intenționăm să ne organizăm echipele în așa-numite „structuri POD”. O structură organizatorică de tip “POD” reprezintă o echipă mică de oameni cu abilități complementare, asemănătoare unei echipe sportive”, mai spune Sebastian Baier.
Astfel, re7consulting își propune să creeze POD-uri individuale pentru fiecare dintre industriile menționate mai sus cu scopul de a aprofunda în sistem modular expertiza și know-how-ul necesar pentru localizarea celor mai performante strategii de promovare pe fiecare industrie în parte, vizând, astfel obținerea unor rezultate net superioare agențiilor care sunt specializate.
”Fiecare POD va dispune de un nivel ridicat de independență strategică și creativă, va avea propriul manager de cont/proiect – care poate fi un specialist PPC, Social Media Manager, specialist SEO, Copywriter sau Graphic Designer – și își va defini în mod individual strategiile pentru fiecare client alocat POD-ului. Primul nostru POD va fi activat la finalul acestui an și va viza industria de Automotive”, dezvăluie Baier.
A.I., blockchain, Machine Learning
Sebastian Baier spune că, în nu mai mult de cinci ani, Inteligența Artificială și sistemele de Machine Learning vor deveni din ce în ce mai performante, oferind noi perspective pentru a îmbunătăți strategiile de promovare pentru clienți.
”Voice & Visual Search, precum și influența Realității Virtuale în spațiul digital vor continua să crească. Acest lucru va deschide noi oportunități pentru promovarea online, tendințe cu care vom continua și noi să ne aliniem, desigur. Tehnologia Blockchain va deveni, de asemenea, un subiect deosebit de interesant în sectorul comerțului electronic, dar și în analiza datelor”, este de părere CEO-ul re7consulting.
”Marketingul digital va face cu siguranță tot mai mult trecerea de la targetarea de masă la targetarea super personalizată în următorii 5 ani. De asemenea, Influencer Marketing va continua să crească puternic odată cu trecerea sa într-o sferă tot mai profesionalizată”, subliniază Sebastian Baier.
Dar oare este România pregătită pentru un marketing digital inovator?
”Categoric. Globalizarea ne oferă tuturor oportunitatea de a accesa aceleași cunoștințe. Pentru a adopta strategii tot mai inovative de marketing digital, clientul și agenția vor trebui să-și consolideze relația și să-și eficientizeze colaborarea în spiritul încrederii și al comunicării. Agenția trebuie să facă eforturi tot mai concentrate pentru a înțelege mai aprofundat indicatorii de diferențiere ai companiilor din portofoliu și să localizeze modalități tot mai creative și inovative de comunicare a acestor diferențiatori prin intermediul campaniilor de marketing”, este de părere Baier.
Consumatorii și TikTok-ul
Am vorbit cu Sebastian Baier și despre fabuloasul TikTok. ”Datele de care dispunem în acest moment ne afișează rate de implicare semnificativ mai mari pe TikTok decât pe alte platforme de social media, iar acest lucru se datorează în principal structurii unice de facilitare a comunicării pe care TikTok a introdus-o în piață, una extrem de dinamică și cu un potențial extrem de mare de retenție a utilizatorilor – structură care și-a dovedit eficiența pentru că o vedem, astăzi, adoptată și de către marile rețele sociale precum Facebook și Instagram, prin Reels, și Youtube, prin Youtube Shorts”, ne explică Baier.
Sebastian Baier este de părere că TikTok pune la dispoziție o structură tehnologică unică de derulare a campaniilor de promovare care oferă specialiștilor de marketing digital oportunitatea de a construi mult mai rapid comunități în jurul brandurilor partenere
”Creșterea rapidă pe care o are TikTok provoacă jucătorii existenți, îndeosebi Meta – în Facebook, Instagram și chiar WhatsApp și Messenger – să regândească strategiile de stimulare a nivelului de implicare al utilizatorilor”, zice Sebastian Baier.
”Noi vedem extrem de benefice inovațiile aduse de TikTok și, în general, de noile platforme sociale. În primul rând acestea stimulează competitivitatea între aceste rețele gigantice, ținând prețurile la un nivel competitiv și conferindu-ne, nouă, specialiștilor în promovare digitală, un un mediu propice pentru desfășurarea campaniilor de marketing. De asemenea, mențin o dinamică constantă a inovației tehnologice, care ține vie activitatea utilizatorilor pe aceste platforme și care, din nou, ne oferă, nouă, marketerilor, o șansă în plus de a ne afișa cu succes ofertele în fața potențialilor clienți”, opinează specialistul în Performance Marketing.
Metaversul, o revoluție
”Metaverse va deveni o extensie a rețelelor sociale, adăugând factorul “imersiune” în ecuație și oferind, astfel, noi experiențe consumatorilor. Metaverse va combina mai multe aspecte familiare ale rețelelor sociale, cum ar fi comunicarea și activitatea colaborativă, comerțul electronic și evenimentele live cu experiențe captivante facilitate de Realitatea Virtuală (VR) și Realitatea Augmentată (AR)”, Sebastian Baier, CEO al agenției re7consulting România.