Acum, este cel mai popular joc din Statele Unite, depășind numărul de useri ai rețelei Twitter dar și timpul petrecut pe Facebook, arată un articol din Fortune. Tinerii care înainte ar fi stat în casă, acum ies și socializează. Jucătorii au luat cu asalt parcurile să prindă Pokemoni. Cafenelele, barurile și restaurantele sunt ocupate să-și seteze „module de ademenire” – un element de achiziționare în interiorul jocului care atrage monștii virtuali, având ca efect atragerea clienților reali și traficul jucătorilor în zonă. Dintr-o dată, companiile au identificat o nouă oportunitate într-o Pokeconomie.
Realitatea augumentată e departe de a fi o inovație. Ideea de a crea o imagine a lumii reale în care sunt suprapuse elemente generate pe calculator a fost enunțată prima dată în urmă cu 26 de ani, de către Tom Caudell, un cercetător al companiei Boeing. El a folosit denumirea de realitate augumentată pentru a descrie un sistem electronic care ghidează muncitorii în asamblarea cablurilor electrice și fuselajului la avioane. Printr-o imagine captivantă, grafica virtuală este amestecată cu imaginile fizice. Mulți găsesc acest concept intrigant, dar Realitatea Augumentată a rămas mai mult o curiozitate tehnologică cu câteva beneficii tangibile. Majoritatea cercetărilor au fost realizate de indivizi pasionați din universități.
Pokemon Go ar putea fi un joc doar pentru tineri dar a schimbat irevocabil modul prin care informația poate ajunge în zilele noastre la oameni și cum este aceasta accesată. De pildă, femeile poate că nu vor mai avea răbdarea să probeze hainele la H&M, și vor opta pentru un simulator de probat haine în timp real cu realitate augumentată. Inovațiile în tehnologie nu sunt conduse doar de savanți nebuni. Ei au întotdeauna nevoie de suport în marketing. Astfel că, fie că ești antreprenor sau la șefia unei multinaționale, să nu omiți pasiunea unui adolescent. Ți-ar putea deveni doar un client care nu-și permite să dea foarte mulți bani pe ceea ce cumpără, dar e dispus să încerce orice e no.