Țara noastră ocupă abia locul 81 din 102 de state, în raportul Country Brand Index (CBI) pentru 2009, aflându-se în categoria statelor care nu au o imagine distinctă ca brand de ţară. „România este nedezvoltată ca brand. Locuitorii din alte colţuri ale lumii cunosc România foarte puţin, iar profilul ţării nu este distinct”, se arată în raportul CBI, întocmit anual de compania Future Brand. Studiul este realizat pe baza a 29 de criterii de evaluare, de la istorie,
Țara noastră ocupă abia locul 81 din 102 de state, în raportul Country Brand Index (CBI) pentru 2009, aflându-se în categoria statelor care nu au o imagine distinctă ca brand de ţară.
„România este nedezvoltată ca brand. Locuitorii din alte colţuri ale lumii cunosc România foarte puţin, iar profilul ţării nu este distinct”, se arată în raportul CBI, întocmit anual de compania Future Brand.
Studiul este realizat pe baza a 29 de criterii de evaluare, de la istorie, la mediul de afaceri şi situaţie economică, în funcţie de care se cuantifică imaginea unei ţări.
România a punctat bine, reuşind să se claseze în prima jumătate a clasamentului, la capitolele „mediu natural” (locul 19), „istorie” (44), „tehnologie de vârf” (45), „putere de cumpărare” (45) şi „standard de viaţă” (47).
În raportul de anul trecut, care a avut în vedere mai puţine ţări, România a fost şi mai aproape de coada clasamentului, pe locul 76 din 78 de state analizate.
La polul opus, cele mai vizibile ţări din punct de vedere turistic au fost Statele Unite, urmate de Canada, Australia, Noua Zeelandă şi Franţa.
SURSA: Mediafax
Citeşte şi: S-a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru brandul de ţară