Destinaţia România, via Geneva

Câteva dintre vedetele show-ului auto au o importanţă majoră pentru piaţa autohtonă. Unele dintre mărcile cu cea mai mare priză la clienţii din România îşi prezintă viitoarele bestselleruri la expoziţia auto din Elveţia. Concluzia noastră: viitorul arată bine. După ce ai parcurs în viteză standurile de la centrul expoziţional Palexpo şi ai văzut o mulţime de vehicule care îţi iau ochii, ai nevoie de numai câteva minute ca să îţi dai seama că trebuie să o i

Câteva dintre vedetele show-ului auto au o importanţă majoră pentru piaţa autohtonă. Unele dintre mărcile cu cea mai mare priză la clienţii din România îşi prezintă viitoarele bestselleruri la expoziţia auto din Elveţia. Concluzia noastră: viitorul arată bine.

După ce ai parcurs în viteză standurile de la centrul expoziţional Palexpo şi ai văzut o mulţime de vehicule care îţi iau ochii, ai nevoie de numai câteva minute ca să îţi dai seama că trebuie să o iei de la capăt. De bună seamă, nu ai reuşit să afli tot ce ai fi vrut despre modelele care vor avea un cuvânt important de spus pentru piaţa românească şi eşti nevoit să le mai priveşti o dată. Dar să le luăm pe rând.

Dacia Sandero

Cu siguranţă, ştiţi deja foarte multe despre noua vedetă a uzinei de la Mioveni. Mai puţin preţul exact, pe care nici cei de la Renault şi nici oficialii Dacia nu sunt dispuşi să îl anunţe decât peste câteva luni, atunci când modelul va intra în vânzare. E normal. Vor să vadă exact cu ce concurenţă vor avea de-a face în momentul respectiv, pentru a-şi poziţiona corect produsul. Cert este că va avea cam aceleaşi preţuri cu Logan, poate ceva mai mici la versiunile superioare. Maşina în sine este chiar interesantă, cu linii de design împrumutate de la noile modele Nissan şi cu un interior simplu, dar corect pentru zona de piaţă în care intră. Conform reprezentanţilor Dacia, este de aşteptat ca Sandero să depăşească chiar succesul gamei Logan. Nu pentru că va fi mult mai bine primit de români decât Logan în 2004, ci pentru că este mai modern şi are mari şanse să stea ani buni pe piaţă.

Ford Fiesta

Noua Fiesta a celor de la Ford are toate detaliile unui viitor bestseller european. Şi dacă se va vinde bine la ei, cu siguranţă se va vinde bine şi la noi. Din nefericire însă, nu va sosi în România decât în 2009. Mult mai important este faptul că o variantă sedan a acestui frumos vehicul ar putea fi construită la viitoarea uzină Ford de la Craiova, ceea ce înseamnă că preţul va fi destul de accesibil. Unii analişti consideră că va costa între 10.000 de euro şi 15.000 de euro.

Renault Megane Coupe

Prezentat deocamdată doar sub formă de concept, noul Megane Coupé a făcut mulţi vizitatori ai Salonului Auto de la Geneva să fluiere admirativ. Cu o imagine de devorator al şoselelor, frumosul Renault este important pentru că arată, e drept, voalat, liniile unei viitoare game care poate reconfigura pieţele din multe ţări europene. În România, actuala familie Megane se află în topul preferinţelor,  în ciuda faptului că a îmbătrânit vizibil. Dacă ne luăm şi după spusele bossului Renault, Carlos Ghosn, care consideră că viitorul Megane va prelua de la Logan rolul de locomotivă a grupului Renault, ne putem aştepta ca varianta hatchback, aşteptată anul viitor în România, să aibă un succes nebun. Rămâne însă de văzut dacă, odată cu ridicarea în rang a fiecărui model, cei de la Renault nu vor impune şi un preţ prohibitiv pentru mulţi români. Până la intrarea viitorului Megane pe piaţa românească, nu ne rămâne decât să ne delectăm cu sora sa mai mare, Laguna, care tocmai a debutat pe şoselele de la noi.

Chevrolet Aveo

Pentru americano-coreenii de la Chevrolet, o redesenare a gamei Aveo era imperioasă. Nu că actualul model ar duce lipsă de clienţi sau ar fi depăşit de concurenţă, mai ales că în România şi alte state emergente o duce chiar bine la capitolul vânzări, dar o expansiune către alte pieţe mult mai pretenţioase nu putea fi susţinută decât printr-un nou design, mai modern şi mai atractiv. La noi, clienţii de Aveo se confundă de multe ori cu cei de Logan. Singura diferenţă majoră este că ei preferă un model fabricat în afara ţării, uitând că, în materie de siguranţă, Aveo are multe lacune. Dacă, odată cu noua linie de design, inginerii au reuşit să corecteze şi deformările caroseriei, modelul coreean are mari şanse să lupte cu arme mult mai puternice în zona maşinilor cu preţ redus.

Alături de cele patru vehicule de mai sus, la Geneva am putut vedea şi alte maşini care vor scutura curând buzunarele românilor. Printre acestea se numără Skoda Superb, Volkswagen Scirocco, Opel Agila, Peugeot 308 SW, Fiat Fiorino, BMW X6 sau Hyundai i10.