Autorităţile susţin că sunt pregătite să înfrunte zăpada, după ce primele ninsori au început să cadă.
"Ninge slab în unele zone ale ţării. Avem 2.600 de utilaje pregătite, peste 160.000 tone de sare în toate bazele de întreţinere, 112.000 tone de nisip, peste 800 tone de motorină şi peste 1.000 tone de clorură de calciu", au declarat pentru Capital.ro oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
"Anul trecut operaţiunile de deszăpezire au costat 1.500 euro pe kilometru. Până acum am avut o iarnă blândă, care în mod normal implică un nivel minim al costurilor", au spus aceştia, adăugând că nu pot face o estimare totală pentru iarna 2015-2016, cheltuielile putând să fluctueze foarte mult în funcţie de condiţiile meteo.
Valoarea totală a contractelor de deszăpezire încheiate pentru iarna 2015 – 2016 se ridică la circa 223,85 milioane de lei, fără TVA, potrivit datelor CNADNR.
Cea mai mare valoare a contractelor se înregistrează la DRDP Timişoara, 56,07 milioane de lei, urmată de DRDP Bucureşti, cu 54,77 milioane de lei. La polul opus, cu cea mai mică sumă, se situează DRDP Iaşi (20,33 milioane de lei) şi DRDP Craiova (13,13 milioane de lei).
Contractarea pentru deszăpezire a ajuns la 78%, în condiţiile în care 20% din activitatea de deszăpezire poate fi acoperită cu utilajele proprii, a declarat recent ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
"Analiza la zi a stadiului pregătirii companiei pentru iarna aceasta ne-a indicat că, de la ultima situaţie prezentată, atunci când era asigurată contractarea pentru deszăpezire în procent de 70%, a evoluat la 78%. Suplimentar, 20% din activitatea de deszăpezire poate fi acoperită, în perioada imediat următoare, cu cele 684 de utilaje proprii, din care 100 sunt autofreze achiziţionate recent", a spus şeful de la Transporturi.