„Noi nu furnizăm adrese poştale pentru agenţiile specializate de intervenţie decât în situaţiile în care apelul la 112 este realizat de pe un telefon fix. Noi nu am furnizat cele trei adrese. Nici nu putem. Vreau să vă informez că informaţia de localizare preluată de la operatorii de telefonie mobilă este afişată într-un format grafic atât la operatorul STS, cât şi la toate celelalte agenţii, inclusiv la Poliţie. Nu am furnizat adrese. (…) Accesarea informaţiilor de localizare a fost disponibilă în sistem de la primul apel – 11,05 – iar deschiderea aplicaţiei de localizare pentru prima dată la operatorul de la Poliţie s-a realizat la 12,08. Au fost solicitări ale operatorului de la Poliţie de a asigura sprijin privind utilizarea aplicaţiei de vizualizare a proiecţiei informaţiilor, ceea ce s-a şi realizat, (…) ultimul (sprijin – n.r.) fiind la 12,32”, a afirmat Bălan, la Comisia pentru apărare.
Așadar, conform declarațiilor făcut de oficialul STS, polițistului i-a luat o oră să apese pe un buton.
Reprezentantul STS a subliniat că era simplă începerea localizării. „Există în aplicaţia 112 un buton pe care trebuie să apeşi şi ţi se deschide localizarea“.
Un deputat al Opoziţiei, Răzvan Prişcă, a luat cuvânul pentru a explica mai simplu cele spuse de reprezentantul STS. „Doar o observaţie ca să fie mai clar, pentru că m-am uitat şi eu pe planşa aceea (n.r. – o planşă adusă de Bălan cu cronologia apelurilor venite la 112 ţi corespondenţa cu MAI). Deci, practic, Poliţia poate obţine aceste informaţii ca operatorul 112. În acest caz, poliţistul din Caracal a aşteptat o oră şi patru minute până să se deschidă aplicaţia de localizare. După ce a deschis-o pentru prima dată în ziua respectivă şi-a dat seama că habar nu are să lucreze cu ea, a sunat înapoi la 112, cei de la 112 au stat 10 minute pe telefon cu poliţistul să se uite pe calculator. După ce a terminat convorbirea, poliţistul a sunat de încă două ori să întrebe cum se apasă pe buton. E drept, domnul general?“, a declarat Prişcă, citat de adevarul.ro.