Mașini cu detector de alcool pentru șoferi
Doar mașinile cu detector de alcool pentru șoferi se vor vinde în UE. Astfel, multe vieți ar putea fi salvate în fiecare an prin prevenirea conducerii sub influența alcoolului. Numărul de persoane ucise și rănite în accidente cauzate de consumul de alcool crește din nou semnificativ.
Cu toate acestea, o nouă tehnologie este menită să combată această problemă. Începând de anul acesta, acest sistem urmează să devină obligatoriu în Uniunea Europeană (UE). Iată ce trebuie să știe toți șoferii.
Anual, conducerea sub influența alcoolului duce la accidente grave și provoacă pierderi de vieți omenești. În Germania, poliția a înregistrat un total de 16.807 de accidente cu vătămări corporale în legătură cu consumul de alcool în 2022, iar tendința este în creștere. De ani de zile, se discută despre măsuri eficiente pentru combaterea acestei probleme.
O opțiune ar fi implementarea așa-numitelor sisteme de blocare a alcoolului, care sunt practic detectoare de alcool instalate în mașini. Acestea pot preveni în mod obișnuit conducerea sub influența alcoolului, solicitând șoferului să se supună unui test de alcool.
Uniunea Europeană dorește să impună o interfață pentru acest sistem în vehiculele noi până în iulie 2024. Conform Comisiei Germane de Inginerie Electrică (DKE), pentru ceilalți șoferi instalarea unui monitor de alcool este voluntară până la o nouă notificare.
Furnizorul Magna a prezentat recent un dispozitiv destinat să îndeplinească cerințele viitoare ale autorităților de omologare din UE. Detectorul de alcool se bazează pe o combinație de camere și senzori cu infraroșu, scrie ziarulromânesc.de.
Este diferit de testerul Alko de la Volvo
Spre deosebire de testerul Alko, care este familiar în mașinile Volvo de ani de zile și care necesită suflare activă, acest sistem este pasiv. Dispozitivul electronic funcționează în mare parte în secret. Componenta crucială, un senzor bazat pe infraroșu pentru detectarea nivelului de alcool din respirația șoferului, este ascunsă în partea superioară a coloanei de direcție.
După ce intră în mașină și își pun centura de siguranță, un ventilator minuscul aspiră suficient aerul respirat pentru a determina cu precizie concentrația de alcool. Dacă șoferul este treaz, vehiculul poate fi pornit și călătoria poate începe.
În cazul în care valoarea măsurată depășește limita legală de alcool, vehiculul nu ar trebui să fie capabil să pornească. Conform Magna, camera interioară obligatorie asigură că aerul analizat provine de la șofer și nu de la pasager.