Un proces pentru aprobarea planului de ieșire din cel mai mare faliment municipal din istoria Statelor Unite va începe la finele lunii iulie. Fragilitatea veniturilor previzionate i-ar putea submina fezabilitatea și ar face dificilă aprobarea în justiție. Planurile lui Kevyn Orr, desemnat Emergency Manager al orașului Detroit, se bazează pe încasările din taxe de la trei cazinouri locale, principala sursă de cash a municipalității. Orr estimează că aceste venituri vor fi stabile până în 2023, deși încasările cazinourilor au scăzut în ultimii ani.
“Previzionarea veniturilor cazinourilor este foarte dificilă, dar nimeni nu poate spune să se va îmbunătăți”, a declarat Keith Foley, analist la Moody's Investors Service, citat de Reuters. Spre exemplu, veniturile cazinourilor din Atlantic City s-au înjumătățit din 2007, prăbușire pe care nimeni nu ar fi anticipat-o, a arătat Foley.
Numeroși factori pot afecta previziunile lui Orr, consideră analiștii și experții industriei: tinerii sunt puțin interesați de jocurile de noroc, piața cazinourilor e saturată și mii de localnici se așteaptă la reducerea salariilor în urma planului de faliment al orașului.
În anul fiscal 2013, taxele pentru cazinouri au adus orașului 174,6 milioane de dolari, mai puțin cu 3,7% decât în anul anterior. Suma înseamnă 17% din veniturile orașului, doar impozitul pe venit și fondurile federale repreyentând surse mai mari de finanțare. Planul lui Orr anticipează o scădere la doar 168 milioane de dolari în 2015, urmată de creșteri anuale cu 1% din 2016 până în 2023, an în care ar trebui să se revină la nivelul de încasări din 2012. Calculele făcute de Reuters arată, însă, că la o creștere cu doar 1% începând din 2016, bugetul va avea o gaură de peste 25 milioane de dolari doar în 2023.