Devine complet interzis în România! Decizia anunţată chiar acum. Se aplică de joi, 13 aprilie

soferi

SURSA FOTO: Dreamstime

Toți șoferii din România trebuie să știe! Începând de joi, 13 aprilie, circulația acestor vehicule va fi interzisă în anumite intervale orare, până până luni, 17 aprilie, pe A2, DN7 și DN39.

Este vorba despre vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, care începând de joi, 13 aprilie și până luni, 17 aprilie, nu vor putea circula pe Autostrada A2, DN7 și DN39 în anumite intervale orare, după cum a informat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Unde se aplică restricțiile pentru camioane

Potrivit sursei citate, restricţiile se aplică în ambele sensuri pentru A2 Bucureşti (intersecţia A2 cu DNCB) – Fundulea – Lehliu – Feteşti – Cernavodă – Constanţa (intersecţia A2 cu A4), pe DN 7 Piteşti (intersecţia DN7 cu DN7C) – Râmnicu Vâlcea – Veştem (intersecţia DN7 cu DN 1) şi pe DN 39 Agigea (intersecţia DN39 cu DN 39A) şi Mangalia (limita municipiu).

Așadar, joi și sâmbătă, circulația este interzisă în intervalul orar 16:00 – 22:00 pe A2 şi DN 39, iar pe DN 7 începând cu ora 18:00 până la 22:00. În zilele de vineri, sâmbătă şi luni, circulaţia este interzisă în intervalul 6:00 – 22:00.

Restricţiile sunt prevăzute de Ordinul MT-MAI nr. 1249-132/2018 iar încălcarea prevederilor actului normativ constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă.

Podul de la Brăila, aproape de inaugurare

Tot miercuri, 12 aprilie, Asociația Pro Infrastructură a anunțat că Podul de la Brăila va fi inaugurat în curând, însă numai pe o bucată, existând speranțe ca spre sfârșitul lunii iulie, să se poată circula între Calea Galați – DJ221B.

Pe de altă parte, pasajul peste calea ferată va fi gata ”cel mai devreme” la toamnă, după ce constructorul şi CNAIR ”şi-au pasat luni întregi responsabilitatea”.

”Podul de la Brăila se apropie în sfârşit de inaugurare, însă doar pe o bucată. Momentan se aşterne asfaltul pe podul suspendat şi s-a început şi instalarea parapetelor de protecţie.

Urmează semnalizarea (marcaje şi indicatoare) şi testele dinamice. Desigur, mai este destul de lucru şi la drumurile de legătură, mai ales pe braţul lung spre Jijila”, se arată în comunicat.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, finalul verii este un termen ”perfect fezabil” pentru deschiderea circulaţiei, ”dar lunile mai şi iunie ies din discuţie”.

”În cel mai fericit scenariu, dacă nu avem surprize neplăcute şi testele merg bine din prima, putem spera că spre sfârşitul lunii iulie vom circula între Calea Galaţi/DJ221B de pe malul brăilean şi DN22 Smârdan/Măcin de pe cel tulcean.

Din păcate pe ciotul Calea Galaţi-DN2B Centura Brăila antreprenorul (WeBuild) şi CNAIR şi-au pasat luni întregi responsabilitatea mutării stâlpilor catenarei liniei de cale ferată Brăila-Galaţi”, a mai transmis organizația.

Reprezentanții acesteia susțin că pasajul peste calea ferată nu va fi gata decât la toamnă, cel mai devreme. ”Tot atunci ar trebui să fie inaugurată şi conexiunea lungă dintre pod şi DN22 lângă Jijila”, a mai transmis ONG-ul.