Legea s-ar putea schimba, după scandalul Nordis

Scandalul Nordis ar putea schimba legea din România. Premierul României, Marcel Ciolacu, a spus că se lucrează la o nouă lege, după ce a vizionat un documentar realizat de Recorder despre Nordis. Ancheta Recorder a arătat cum Nordis a reușit să atragă sute de români cu oferte tentante și opțiuni de plată în rate pentru imobile. Un jurnalist de la Recorder care a investigat acest caz spunea că același apartament a fost plătit de două persoane diferite: o dată printr-un ante-contract și apoi printr-un contract de vânzare-cumpărare, ambele acte fiind semnate de notarul Ioana Băsescu.

„Trebuie intervenit legislativ. Am avut o discuție cu colegii mei ca astfel de lucruri să nu se mai poată întâmpla. Am luat legislația și din Franța, și din Germania. În momentul acesta au făcut un grup de lucru la Parlament, făcut de domnul Simonis, o să vină cu o propunere legislativă.

Cu adevărat cele sesizate trebuie să nu se mai întâmple. În Franța nu ai voie să percepi un avans mai mare de 10%, la un bloc, la niște locuințe pe care nu le-ai construit sau se merge pe sistemul de asigurări. Mi se pare normal să modificăm legislația în acest sens”, a declarat liderul social-democraților în fața presei.

Marcel Ciolacu
Marcel Ciolacu (SURSA FOTO: Facebook, Marcel Ciolacu)

Reacția Nordis Group

Nordis Group a reacționat la aceste zvonuri, afirmând că acest lucru nu este posibil din punct de vedere legal.

Fiecare contract de vânzare-cumpărare se bazează pe un extras de carte funciară, care asigură că proprietatea nu are datorii. Aceste documente cadastrale fac imposibilă vânzarea unei unități de mai multe ori.

Despăgubiri și apărarea reputației

Până acum, Nordis Group a plătit despăgubiri și a reziliat contracte în valoare de 115 milioane de lei pentru clienți și parteneri. La început, păreau bine intenționați. Ulterior, au făcut presiuni și au încercat să șantajeze compania pentru a obține beneficii suplimentare. Au investit mulți bani pentru a rezolva aceste probleme. Totuși, aceste persoane au continuat să afecteze imaginea companiei în presă, răspândind informații false sau distorsionate.

În ultimii patru ani, a cheltuit sume enorme pentru a se apăra de atacuri și pentru a-și proteja reputația. Acțiunile negative par să aibă scopul de a afecta un brand care a crescut datorită proiectelor sale, nu din cauza unor probleme financiare.