Devine obligatoriu din 7 iulie. Dispozitivul pe care toate mașinile trebuie să-l aibă la bord

masina

SURSA FOTO: pixabay.com/freestocks-photos

Toți șoferii sunt obligați ca, din iulie, să aibă acest accesoriu pe mașină. Obligația face parte dintr-o serie de reglementări europene pentru contracararea accidentelor rutier. Despre ce este vorba, de fapt?

Camerele de marșarier, obligatorii din iunie

Șoferii vor fi obligați să-și instaleze camere de marșarier mașini, începând din data de 7 iulie 2024.

Mașinile vechi vândute după această dată trebuie și ele echipate cu o cameră de marșarier funcțională. În locul ei se pot folosi și senzori corespunzători.

Șoferii care nu vor face acest lucru vor fi sancționați. Având în vedere că aceasta este o măsură la nivel european, fiecare țară va impune propriile pedepse.

Aceste camere sunt foarte utile când vine vorba despre orientare, însă șoferii trebuie să fie în continuare atenți în jurul lor.

Măsura face parte dintr-o serie de reglementări la nivelul blocului comunitar. Uniunea Europeană depune eforturi pentru ca numărul accidentelor rutiere să scadă.

SURSA FOTO: Inquam Photos, George Călin

România se află în topul european de accidente rutiere

Datele privind accidentele din blocul comunitar arată că România se află printre primele atunci când vine vorba despre acest aspect.

Acestea relevă că țara noastră pierde mai mulți oameni în accidente rutiere, decât a pierdut în cutremurul de 1977. Vorbim despre un număr de aproximativ 1.500 de persoane.

De asemenea, ele mai arată că, din 100 de mașini, 7 sunt implicate într-un accident. Doar în 2023 au avut loc 4.525 de accidente rutiere grave în România.

Totuși, numărul evenimentelor tragice în trafic a scăzut cu 190 față de acum doi ani.

Statisticile privind siguranța rutieră în UE

În 2022, 20.653 de persoane au fost ucise în accidente rutiere în UE, ceea ce reprezintă o creștere de 3,7 % față de 2021.

În 2022, 86 de persoane la un milion de locuitori au fost ucise în accidente rutiere în România, cea mai mare rată din UE.

În 2003, Comisia Europeană a adoptat cel de-al treilea program european de acțiune pentru siguranța rutieră, care avea ca obiectiv reducerea la jumătate a numărului de decese pe șosele până în 2010.

Deși obiectivul inițial nu a fost atins până la sfârșitul anului 2010, s-a decis să se continue cu obiectivul de a reduce la jumătate numărul total al deceselor cauzate de accidente rutiere în UE până în 2020, începând cu 2010.

În 2021, Comisia Europeană a introdus cadrul strategic al UE în materie de siguranță rutieră 2021-2030, care constă în „Viziunea Zero” – zero decese și răniri grave pe drumurile europene până în 2050.

Numărul de persoane decedate în accidente rutiere a scăzut considerabil în ultimii 20 de ani: numărul deceselor în statele membre ale UE a scăzut cu 22 % între 2012 și 2022.

Scăderea a fost continuă pe parcursul acestor ani. Cu excepția anilor 2015, 2021 și 2022, când au fost observate creșteri de:

  • 1,0 %
  • 5,8 %
  • și, respectiv, 3,7 %, comparativ cu anii precedenți