Conform datelor statistice cu privire la turism, în anul precedent, 13 milioane de persoane au intrat în România din afara țării, însă doar 2 milioane au fost raportate ca turiști. Această discrepanță ridică semne de întrebare privind modul în care platformele de rezervări online transmit informațiile către autorități, existând suspiciuni că nu toate tranzacțiile sunt raportate corect.
Măsuri pentru o evidență mai clară în turism
Pentru a corecta această situație, Ministerul Economiei colaborează cu operatorii din turism și lucrează la mai multe acte normative aflate în transparență decizională. Unul dintre principalele obiective este transpunerea unei directive europene care vizează partajarea datelor obținute din utilizarea platformelor de booking. Prin această măsură, autoritățile vor putea obține o imagine mai clară asupra numărului real de turiști și a sumelor cheltuite de aceștia în România.
„România, în baza datelor statistice, a avut vreo 13 milioane de oameni care au intrat anul trecut în România, din afara ţării, în timp ce doar două milioane sunt raportaţi ca fiind turişti. Cred că inclusiv platformele de booking, care nu au raportat absolut toate tranzacţiile către stat, ar putea să vină cu un aport suplimentar. Şi cred că această cifră e una care se poate actualiza în permanenţă”, a spus Bogdan Ivan.

Implementarea noilor reglementări și impactul asupra turismului
Noile reglementări vor fi finalizate în următoarele două-trei luni, oferind astfel o situație mult mai exactă asupra profilului turismului românesc. Acest proces va implica Ministerul Turismului, Ministerul Economiei și organele fiscale, astfel încât datele să fie centralizate și corect analizate.
O mai bună înțelegere a comportamentului turiștilor va permite autorităților să creeze campanii de marketing mai eficiente, atrăgând astfel mai mulți vizitatori străini și stimulând economia locală.
„Atunci vom avea o situaţie foarte reală”, a mai spus Ivan, punctând că în maxim două, trei luni vor fi gata toate actele normative pentru a se vedea o situaţie reală a profilului turismului din România.
Potrivit ministrului, se va ști clar cine a venit, câţi bani a cheltuit și unde. Astfel, susține el, se va realiza şi o campanie de marketing foarte clară pentru turiştii care urmează să vină în ţara noastră.