Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) trebuie să găsească formula de soluționare a acestei probleme, a răspuns premierul Nicolae Ciucă, întrebat despre prevederea legală conform căreia toți consumatorii de energie electrică trebuie să depună către furnizori declarație pe propria răspundere ca să beneficieze de plafonarea preţului la energie.
E posibil ca toți consumatorii de energie să fie obligați să depună o declarație pe propria răspundere
„Este vorba de o procedură tehnică. Dacă într-adevăr există acest aspect, atunci, așa cum s-a făcut de fiecare dată, Autoritatea Națională de Reglementare Energetică trebuie să găsească formula prin care, după ce legea a fost promulgată, normele tehnice să prevadă și modul prin care soluționează această problemă.”, a declarat prim-ministrul Nicolae Ciucă.
Există probabilitatea ca toţi consumatorii de energie să fie obligaţi să trimită declaraţii furnizorilor că să beneficieze de plafonarea preţului energiei electrice, a afirmat, marți, 13 decembrie, Laurenţiu Urluescu, preşedintele Asociatiatiei Furnizorilor de Energie din România (AFEER)
Peste 9 milioane de români ar putea fi obligați să transmită furnizorului această declarație
Președintele AFEER a subliniat că furnizorii de energie nu pot afla dacă loc de consum este de reședință sau de domiciliu. Din acest motiv, a fost propusă trimiterea către furnizor a unei declarații de propria răspundere.
„Noi, furnizorii, nu avem de unde să știm dacă un loc de consum este de reședință sau de domiciliu, ceea ce se poate interpreta că, pentru a beneficia de plafonare, toți clienții casnici trebuie să transmită furnizorului declarația menționată în lege. Astfel, peste 9 milioane de români ar trebui să transmită furnizorului această declarație pe propria răspundere.”, a declarat Laurențiu Urluescu.
Președintele AFEER a invocat un articol din legea 551 care aprobă OUG 119/2022, promulgată marți (13 decembrie) de președintele Klaus Iohannis, potrivit căreia „în cazul clienţilor casnici, preţul final facturat se aplică doar la locurile de consum de domiciliu/reşedinţă ale clienţilor finali. Clientul casnic care are atât adresă de reşedinţă, cât şi adresă de domiciliu poate beneficia de preţul plafonat prevăzut la alin. (1) lit. a) şi b) fie la adresa de domiciliu, fie la adresa de reşedinţă, pe baza unei declaraţii pe proprie răspundere depusă la furnizor, privind faptul că nu beneficiază de preţ plafonat pentru un alt loc de consum”.