Acest lucru înseamnă că va exista o taxă unică, de 5 lei. Cei mai avantajați de această schimbare vor fi riveranii. Șoferii care au locuri de parcare lângă casă vor plăti astfel numai 50 de lei pe lună, sau 500 de lei pe an pentru un abonament.
Parcarea va costa 5 lei în toate zonele Bucureștiului
Taxa va fi 5 lei pe oră, indiferent de locul în care veți parca. De asemenea, Primăria Capitalei a pregătit un abonament care va costa 25 de lei pentru o zi întreagă și 500 de lei pentru o lună, timp în care veți putea parca oriunde în parcările marcate cu albastru.
Pentru riverani, vor exista tarife speciale. Șoferii care au în apropierea caselor lor parcări publice ale municipalității vor plăti numai 50 de lei pe lună pentru un loc de parcare. Tarifele se vor aplica de la data de 1 martie. Trebuie menționat că sancțiunile pentru cei care nu achită această taxă se mențin. Atunci când vă lăsați mașina într-o parcare publică sunteți obligați să achitați tariful în termen de 15 minute. Altfel, veți fi sancționați cu o amendă de 200 de lei, iar mașina va rămâne blocată pe locul de parcare.
Taxele către Primărie vor putea fi plătite online
Plata taxelor devine din ce în ce mai simplă. Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu (PNL) a anunţat, miercuri seară, 22 februarie, că plata taxelor va fi digitalizată, iar taxele către Primăria Capitalei, abonamentele STB şi abonamentele de parcare vor putea fi plătite prin intermediul platformei Ghiseul.ro.
„Digitalizăm plata taxelor prin intermediul platformei Ghişeul.ro. Bucureştenii îşi vor putea plăti taxele către Primăria Capitalei, abonamentele STB şi abonamentele de parcare, online, prin intermediul Ghişeul.ro!
Plăţile se vor realiza fără perceperea unor taxe suplimentare”, a transmis, miercuri seară, 22 februarie, viceprimarul Capitalei Stelian Bujduvean.
De asemenea, oficialul anunţă că au fost decişi paşii în acest sens. „Alături de colegul meu George Cristian Tuţă, preşedintele Comisiei speciale a Camerei Deputaţilor pentru Automatizare şi viitorul muncii, de Dragos Tohanean, Vicepreşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României şi, împreună cu reprezentanţii Ghişeul.ro, am decis astăzi paşii pe care îi vom urma pentru digitalizarea acestor servicii”, a mai declarat viceprimarul.
Paşii de urmat sunt, conform declarațiilor viceprimarului, demersuri pentru promovarea în Consiliul General al Municipiului Bucureşti a proiectului de hotărâre prin care Primăria Capitalei se va înrola în Sistemul Naţional de Plată online (SNEP), semnarea acordului de înrolare în sistem, implementarea sistemului pe site-ul instituţiei: www.pmb.ro şi interconectarea cu Ghişeul.ro. Astfel, cele mai importante plăţi care vor fi digitalizate sunt următoarele:
Taxe eliberare documentaţii de urbanism
- Taxe pentru ocuparea spaţiilor publice în vederea desfăşurării anumitor evenimente
- Taxe pentru eliberarea autorizaţiilor de taxi
- Taxe pentru utilizarea locurilor publice cu unităţi de alimentaţie publică şi terase de vară
- Taxe autovehicule transport mărfuri
- Taxe ale Administraţiei Fondului Imobiliar
- Taxe ale Administraţiei Cimitirelor şi Crematoriilor Umane
- Plata abonamentelor STB
- Plata abonamentelor de parcare.