Noi reguli pentru șoferii din România! Un proiect legislativ, care a primit deja un raport favorabil în Camera Deputaților, vine cu o serie de modificări importante. Despre ce este vorba mai exact?
Noi prevederi pentru șoferii din România
Concret, este vorba despre o prevedere care se referă la utilizarea fazei scurte pe drumurile din România. Propunerea legislativă a primit miercuri un raport favorabil în Camera Deputaților, care este forul decizional în acest caz.
Astfel, șoferii vor fi obligați să utilizeze faza scurtă a farurilor pe toate drumurile publice, inclusiv pe drumurile naționale și județene, și nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau europene, așa cum prevede în prezent Codul Rutier.
Proiectul legislativ, care urmează să fie supus votului decisiv în Camera Deputaților, impune ca șoferii să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă în timpul zilei atunci când circulă pe drumurile naționale sau județene.
Astfel, conducătorii de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere vor fi obligați să utilizeze în permanență faza scurtă sau luminile pentru circulația diurnă (DRL – Daytime Running Light) „pe toate categoriile de drumuri publice”.
Conform legislației rutiere actuale, obligația de a utiliza faza scurtă în timpul zilei sau, dacă vehiculul este dotat, luminile pentru circulația diurnă, se aplică doar șoferilor care circulă pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene (marcate cu E), nu și celor care se deplasează pe drumurile naționale (marcate cu DN) sau județene (marcate cu DJ). Această obligație se aplică și șoferilor de tractoare agricole sau forestiere.
Propunerea urmează să fie adoptată de deputați
În prezent, legislația rutieră impune motocicliștilor să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării pe drumurile publice, fără a specifica clar categoriile de drumuri care sunt vizate, așa cum se întâmplă în cazul șoferilor.
În România, unele drumuri pot fi clasificate în două categorii, fiind considerate în același timp drumuri naționale și europene. De exemplu, DN 1 (București – Ploiești – Brașov – Cluj-Napoca – Oradea) se suprapune, cel puțin între București și Brașov, cu E60 (Brest, Franța – Irkeshtam, Kîrghîzstan), scrie avocatnet.ro.
Această propunere legislativă are ca scop completarea legislației naționale în domeniul circulației rutiere, deoarece în multe țări europene este impusă utilizarea luminilor de întâlnire în afara localităților, indiferent de tipul drumului.
De menționat că, pentru ca această propunere să intre în vigoare, trebuie să fie adoptată mai întâi de Camera Deputaților și apoi publicată în Monitorul Oficial.