Ieri, acțiunile Facebook au mai marcat o pierdere consistentă, picând și sub pragul de 26 dolari. Asta înseamnă că piața a considerat că IPO-ul Facebook a fost puternic supraevaluat și a tăiat până acum 32% din valoarea companiei, adică peste 33 miliarde dolari.
Pe lângă scandalurile legate inducerea în eroare a investitorilor în cadrul IPO și blocarea sistemului de tranzacționare de pe Nasdaq în prima zi, aspecte pentru care sunt intentate mai multe procese colective, Facebook continuă să fie lovită de știri negative.
Firma de cercetare Sanford & Bernstein și-a revizuit în scădere prețul țintă pentru acțiunile Facebook, la 25 dolari, și și-a schimbat la “subperformantă” calificativul acordat companiei pe fondul încetinirii veniturilor din publicitate.
Ieri, un nou sondaj Reuters/Ipsos a venit să susțină evaluarea Bernstein și îngrijorările investitorilor privind abilitatea Facebook se a crește veniturile din reclame, principal sursă de venit pentru companie.
Potrivit sondajului, 4 din 5 utilizatori de Facebook spun că nu cumpără niciodată produse sau servicii promovate de reclamele de pe rețeaua de socializare. În plus, sondajul arată că 34% dintre utilizatori petrec mai puțin timp pe site decât o făceau în urmă cu șase luni.
Partea bună a sondajului este că 1 din 5 utilizatori cumpără bunuri și servicii promovate de reclamele de pe rețeaua de socializare, iar 20% reprezintă o cifră important dacă șinem cont că Facebook are 900 milioane de mmebri în toată lumea. Iar 20% dintre aceștia spun că petrec mai mult timp pe site decât în urmă cu șase luni.
Cum a interpretat piața aceste știri? După căderea de luni de circa 3%, marțea s-a dovedit destul de neagră pentru Facebook, acțiunile pierzând încă 3,8%, până la un nou minim istoric, de 25,87 dolari. Și asta în condițiile în care indicii principali de pe Wall Street au închis în creștere.
La acest nivel de preț, capitalizarea companiei este de 70,92 miliarde dolari, ceea ce înseamnă că Facebook a pierdut 33,3 miliarde dolari față de valoarea la care s-a listat, cea dată de IPO, de 104,2 miliarde dolari.
În procente, valoarea Facebook s-a prăbușit cu 32% față de IPO, în condițiile în care majoritatea analiștilor promovați mizau pe o creștere peste 50% în prima zi pe bursă.