Economia Germaniei pare să aibă probleme în ansamblul ei, nu doar în industria bancară, unde gigantul Deutsche nu reușește să se stabilizeze. Costurile legate de cercetare şi dezvoltare pentru vehicule electrice și hibrid afectează puternic profiturile producătorilor de automobile, companii care aduc o bună parte din PIB-ul celei mai mari economii europene. . În ciuda unei creșteri la nivel mondial, profitul trimestrial a înregistrat un declin major.
Investiţiile majore în vehiculele electrice şi hibride au afectat profitul trimestrial al Bayerische Motoren Werke AG (BMW), în pofida majorării vânzărilor, a anunţat joi producătorul german de maşini de lux, transmit AP, Reuters şi DPA.
Profitul înainte de taxe s-a situat la 2,05 miliarde de euro (2,26 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2019, în scădere cu 28% faţă de perioada similară din 2018.
Pe plan global, vânzările grupului BMW au crescut cu 1,5%, la 647.500 de vehicule, iar veniturile au crescut cu 2,9%, la 25,7 miliarde de euro (28,37 miliarde de dolari).
Costurile legate de cercetare şi dezvoltare (R&D) au urcat cu 6%, la 1,4 miliarde de euro, în timp ce investiţiile în modernizarea producţiei au înregistrat un avans de 39%, la 1,2 miliarde euro.
„Procentul ridicat al vehiculelor electrice şi hibride a contribuit la majorarea costurilor de producţie, alături de efectele cursului de schimb şi sporirea costurilor cu materiile prime”, se arată în comunicatul BMW.
Marja de profit la divizia auto a scăzut la 6,5 în trimestrul doi din 2019, de la 8,6 în urmă cu un an.
Grupul german deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls Royce.