Florin Jianu, președintele Consiliului Național pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (CNIPMMR), dezvăluie care sunt problemele grave cu care se confruntă ANAF, din cauza cărora nu poate crește gradul de colectare și nici nu poate elimina activitățile la negru.
Astfel, Jianu susține că, în momentul de față, casele de marcat electronice sunt complet inutile, întrucât serverele ANAF au probleme mari iar datele raportate de întreprinzători nu pot fi folosite.
„Vrem să facem o adresă către ANAF pentru a întreba cum sunt folosite datele raportate de către întreprinzătorii care deja au case de marcat omologate. Pentru că de prea multe ori transferăm responsabilitatea pe umerii întreprinzătorilor, dar la ce folosesc aceste lucruri?”, a precizat Jianu.
El a amintit că serverele ANAF au mari probleme, iar săptămâna trecută aproape că nu au funcţionat deloc.
„Aceste case de marcat, în acest moment, sunt complet inutile, dacă nu sunt legate la un server, iar datele nu sunt folosite în mod calitativ, pentru a creşte colectarea şi a elimina activităţile la negru. Costurile sunt prea mari şi termenele prea scurte, iar întreprinzătorii nu se pot conforma acestor cerinţe atât de repede”, a adăugat preşedintele Consiliului pentru IMM-uri.
În ceea ce priveşte intenţia de a legifera o amnistie fiscală, Jianu a arătat că nu este foarte clar cine vor fi beneficiarii, din moment ce niciun întreprinzător nu a cerut o astfel de măsură.
„Totodată, sunt convins că OUG 114 va fi modificată. Chiar dacă nu îşi vor asuma responsabilitatea şi vor spune o poveste cu privire la motivele pentru care vor da înapoi, ci siguranţă această ordonanţă va fi modificată în favoarea mediului de afaceri”, a mai spus Jianu.
ANAF a anunţat sâmbătă că inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală vor desfăşura, începând din 15 martie, acţiuni de control tematic privind respectarea de către operatorii economici a obligaţiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Acţiunea de verificare este determinată de faptul că cererea de achiziţionare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, iar vânzările s-au diminuat drastic.