Un accident grav se poate întâmpla oricând, la metrou. O spun, pentru Antena 1, mai mulți mecanici de tren, membrii de sindicat aflați zilele acestea în negocieri pentru majorarea salariilor.
” Şuruburi rupte, şine şubrede, macazuri defecte. Sunt capcanele nevăzute ale unui sistem folosit zilnic de peste 700 de mii de oameni. Aproape în fiecare dimineaţă, mulţimea se înghesuie pe peroanele supraaglomerate. Fără să ştie că trenurile întârzie din cauza unor defecţiuni periculoase.”, notează Antena 1, citând sindicaliștii.
Totuși, astfel de știri, venite din zona sindicatului angajaților Matrorex, apar periodic, de obicei când șefii de sindicat au revendicări importante.
Ion Rădoi, unul dintre cei mai vechi șefi de sindicat din România, reprezentantul lucrătorilor de la Metrorex, spunea acum doar câteva săptămâni că un tren cu 2.000 de călători a fost aproape să deraieze.
Deși averea sa nu este cunoscută public, Ion Rădoi este considerat unul dintre cei mai bogați lideri de sindicat din România, el fiind implicat, la un moment dat, inclusiv în administrarea spațiilor comerciale de la Metrou, aflate pe atunci în sarcina Sindicatului.
Pe de altă parte, Metrorex a avut probeleme legale legate de siguranță. De exemplu, un inspector ANPC a decis, la un moment dat, chiar să închidă o parte dintre stații din cauza distanței mari dintre peron și tren. În spațiul respectiv și-au prins picioarele mai mulți călătoi, iar unii dintre ei au rămas cu handicpap grav.
Probleme au fost și autorizațiile ISU, pe care stațiile construite prima dată, în timpul regimului Ceaușescu, nu le au nici acum.