Probleme serioase pe şantierul viitoarei autostrăzi Sibiu – Piteşti!
Autostrada Sibiu – Piteşti nu va fi gata nici peste zece ani?!
Potrivit unui avertisment recent, şoseaua de mare viteză ar putea să nu fie gata nici măcar peste zeci ani. Semnalul de alarmă vine din partea a două firme care îşi doresc să participe la lucrările de la viitoarea autostradă, mai precis pe tronsonul cu numărul trei.
Cele două firme reclamă nereguli grave în documentaţia tehnică şi solicită suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere.
Contestaţia depusă de constructori se întinde pe 141 de pagini. În document, se critică vehement documentaţia tehnică pusă la dispoziţie de către CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
Probleme foarte mari raportate de constructori
Cele două firme insistă ca licitaţia să fie suspendată de urgenţă şi să se ia măsuri pentru schimbarea situaţiei prezentate, transmite Antena 3.
Alte critici aduse sunt legate de o lipsă de profesionalism a Comisiei de evaluare a lucrărilor. Aceasta nu ar fi dat răspunsuri prea clare în momentul în care i s-a cerut acest lucru.
Documentaţia a fost diferită faţă de situaţia întâlnită pe traseu, iar asta înseamnă că cele două firme şi-au asumat foarte multe riscuri, mai susţin ele.
Asta va duce automat şi la costuri mai mari, constructorii urmând să fie nevoiţi să majoreze preţurile, pentru a-şi acoperi riscurile.
Mesajul celor de la Asociația Pro Infrastructura
“Ne-ar trebui câteva pagini doar să spicuim cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR și cele mai grave abateri de la normative și lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiți să își fundamenteze o ofertă solidă care să fie și pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie.
Rezultatul final? Constructorii serioși ridică prețurile ca să își acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur și simplu renunță, afectând serios concurența sănătoasă, așa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalți 5 antreprenori pre-calificați fiind alungați de lacunele documentației și riscurile tehnice și financiare.
Iar cine câștigă contractul, într-un final, își asumă aceste riscuri și de multe ori apar situații neprevăzute în teren care blochează execuția sau chiar duc la reziliere și amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare și celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro”, se arată într-un mesaj transmis şi de Asociația Pro Infrastructura.