Ne-am obișnuit cu știrile în care aflăm de noi succese obținute de mașina națională Dacia. Numai că finalul anului adduce vești proaste de la cea mai mare piață de desfacere din Europa.
Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 9,9% în noiembrie, la 272.674 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 23,3%, la 4.489 de vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite Automotive News Europe.
Şi în lunile septembrie şi octombrie noile proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) au afectat vânzările auto pe cea mai mare piaţă auto din Europa, înregistrându-se un declin de 31% şi, respectiv, 7,4%.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Brandurile germane au avut rezultate dezamăgitoare luna trecută. Cel mai semnificativ declin l-a înregistrat Porsche, cu 55%, urmat de Audi, cu 43%, în timp ce Volkswagen a raportat un recul de 15%. Performanţe slabe au avut de asemenea Renault şi Nissan – scăderi de 28% şi, respectiv, 47%.
Printre producătorii auto care au raportat creşteri ale vânzărilor în noiembrie se află BMW (cu un avans de 11,5%), Mercedes-Benz (6%), Smart (23%), Volvo (30,1%) şi Ford (4,4%).
În primele 11 luni din acest an, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au urcat uşor, cu 0,4%, la 3,2 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 15,7%, la 66.860 vehicule.
Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat un avans al vânzărilor de 2,4% şi, respectiv, 1,3%, în perioada ianuarie-noiembrie 2018, în timp ce livrările Volvo şi Ford au înregistrat un avans de 9,1% şi, respectiv, 3,6%. Renault şi Nissan au raportat declin de 1,6%, respectiv de 25,1% în primele 11 luni din acest an.