Dezastru pentru Kaufland! Lovitură năucitoare primită de la Carrefour

Achiziția brandului Billa de către francezii de la Carrefour dau mari bătăi de cap celor de Kaufland. Retailerul german se află pe primul loc în piață după cifra de afaceri, însă lucrurile se pot schimba oricând.

Faţă de 2015, Kaufland a pierdut un punct din cotă, în timp ce Carrefour vine tare din urmă. Potrivit celor de la economica.net, cele mai mari companii care controlează piaţa locală a comerţui cu alimente- Schwarz Group, Carrefour, Profi, Ahold Delhaize, Auchan şi Rewe s-au „bătut anul trecut pe aproximativ 89 de milioane de lei, o sumă care creşte de la an la an şi pentru care există aceleaşi premise şi în 2019.”

Mutarea cheie făcută de Carrefour care a achiziționat în 2015 cele 86 de supermarketuri Billa ar putea reprezenta o schimbare a raportului de forțe în clasamentul retailerilor din punct de vedere al cotei de piaţă. Potrivit unui raport „Grocery retail in Romania 2018” al companiei de cercetare PMR, în 2018 Kaufland şi Carrefour şi-au adjudecat aceeaşi poziţie-cea de lider, cu câte 12% din piaţă fiecare.

Trebuie menționat că înainte de achiziționarea lanțului Billa, francezii controlau 9,5% in piața de profil, față de cele 13 procente deținute de cei de la Kaufland. “Retailerul german operează în momentul de faţă 121 de hipermarketuri la nivel naţional şi a raportat în 2017 afaceri de 10 miliarde de lei , în timp ce Carrefour are 344 de unităţi pe mai multe formate (35 de hipermarketuri Carrefour, 219 magazine Carrefour Market, 49 magazine Carrefour Express Verde si Contact, 41 magazine Carrefour Express Portocaliu)”, a susținut sursa citată.

Nici Lidl nu stă foarte rău. În perioada 2015-2018, acesta alături de Kaufland au deținut, împreună 20%, din piaţa de profil. În 2015, Lidl avea 5% din piaţă, iar în plus cu trei procente, fiind din acest punct de vedere al treilea lanţ de retail din piaţă.

Profi a câştigat un punct în 2018 faţă de 2017, propulsându-se până pe poziţia a patra. Auchan, în schimb, a rămas la 6% la fel ca Mega Image care a crescut din 2015 până la finele anului trecut cu un punct.