Un deputat PNL Dolj aduce acuzații grave în ceea ce privește unul dintre cele mai așteptate proiecte din România. Nicolae Giugea afirmă că Autostrada Craiova-Pitești este ”doar un câmp” și s-a pozat în locul în care spune că ar fi trebui să demareze proiectul.
”#PSDminte
Nicolae Giugea, deputat PNL DOLJ:
După cum am promis continui să arăt marile minciuni PSD. Astăzi este rândul autostrăzii Olteniei, Craiova-Pitești. De cel puțin 6 ani PSD-ul tot spune că în doi ani vom circula de la Craiova la Pitești mai ușor. A fost la început autostradă, apoi a devenit drum expres. Cu timpul va deveni probabil cărare. Ponta spunea că nu va mai candida dacă nu se va face drumul Craiova-Pitești. Olguța a anunțat de câteva ori că vor începe lucrările. A și vrut să fie ministru pentru a se ocupa de acest drum. Realitatea este cea pe care o vedeți. Autostrada Craiova-Pitești este doar un câmp”, spune el pe pagina de Facebook a PNL Dolj.
Compania de Drumuri a semnat în decembrie 2018 contractele de realizare a 57 de kilometri între Craiova și Slatina, parte a unui drum expres care va ajunge la Pitești. Prețul plătit de stat este peste cel pentru autostradă, deși drumul expres va fi cu 20% mai îngust.
Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a semnat în decembrie, la Craiova, primele trei contracte pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi ale drumului expres Craiova – Piteşti, valoarea totală a celor treI contracte fiind de 1,812 miliarde de lei (389 milioane de euro), fără TVA, pentru realizarea a 57,55 kilometri.
Cele trei contracte semnate astăzi vizează construcţia a două tronsoane ale drumului expres. Tronsonul 1, lung de 17,7 km, are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita judeţelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti.
Compania care va realiza proiectarea şi execuţia tronsonului 1 este Tirrena Scavi din Italia, iar valoarea contractului este de 358,179 milioane de, fără TVA, avand un cost/km, estimat de CNAIR, de 4,3 milioane euro, fără TVA.
Tronsonul 2, lung de 39,85 km, format din două loturi, are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar punctul final este în apropierea municipiului Slatina, la intersecţia cu DN 65B, în zona localităţii Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoarelor localităţi: Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina şi Valea Mare.
Proiectarea şi execuţiaa tronsonului 2 – lotul 1 vor fi realizate de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans. Valoarea contractului este de 661,452 milioane de lei, fără TVA, având un cost/km, estimat de CNAIR, de 7,6 milioane euro, fără TVA.
Totodată, proiectarea si executia tronsonului 2 – lotul 2 vor fi realizate de aceeaşi asociere. Valoarea contractului este de 792,19 milioane de lei, fără TVA, cu un cost/km de 7,8 milioane euro, fără TVA, potrivit CNAIR.
”În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 7 ani. Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km”, se arată în comunicat.