Brandul Volkswagen ar putea renunţa la 7.000 de angajaţi, îşi va majora productivitatea şi va viza economii anuale de 5,9 miliarde de euro până în 2023
CEO-ul Herbert Diess a anunțat că Grupul Volkswagen analizează în prezent inclusiv posibilitatea de a renunța la unul dintre cele 12 branduri pe care le deține. Cele 12 branduri ale grupului Volkswagen au vândut anul trecut 10,8 milioane de vehicule pe plan global.
Volkswagen a exclus concedieri forţate până în 2025 dar a precizat că pensionările anticipate vor duce la reducerea forţei sale de muncă cu 5.000 – 7.000 de poziţii.
„Măsurile din programul de îmbunătăţire a câştigurilor vor permite brandului nostru să ajungă la o marjă de profit la 6% în 2022”, a afirmat Arno Antlitz, membru al Board-ului Volkswagen.
Marja de profit la brandul VW a scăzut la 3,8% anul trecut, de la 4,2% în 2017, în urma investiţiilor masive în vehicule electrice.
Marţi, grupul german Volkswagen AG a avertizat că va face noi concedieri, pe fondul accelerării planurilor de a produce cât mai multe vehicule electrice, după scandalul emisiilor (Dieselgate).
Cel mai mare producător auto european, care include şi brandurile Skoda, SEAT, Audi şi Porsche, vrea ca până în 2028 să aibă aproximativ 70 de modele exclusiv electrice. În următorii zece ani, compania ar urma să producă 22 de milioane de vehicule electrice, faţă de obiectivul iniţial de 15 milioane de unităţi.
Aceste ţinte ambiţioase vor avea ca rezultat noi concedieri. Directorul general Herbert Diess le-a declarat marţi jurnaliştilor: „Realitatea este că producerea unui model electric presupune cu 30% mai puţin efort decât în cazul maşinilor care au motoare cu combustie internă. Aceasta înseamnă că va trebui să reducem numărul locurilor de muncă”.
Nu au fost date publicităţii cifre exacte privind concedierile. În prezent, VW are pe plan global peste 600.000 de angajaţi.