Memebrii juriului APAR, format din cele mai autorizate voci ale presei auto româneşti au ales 10 maşini în finala competiţiei naţionale „Masina Anului 2010 în România”. Este vorba de Chevrolet Cruze, Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Soul, Mazda3, Opel Astra, Peugeot 206 plus, Renault Fluence, Toyota Avensis şi Volkswagen Polo. Ce model credeţi că va câştiga?

Chevrolet Cruze

0-40570-capital0001chevroletcruze.jpgVarianta europeană a acestui model a fost lansată în luna martie 2009 şi dispune de două motorizări pe benzină (1,6 litri cu 112 CP şi 1,8 litri cu 140 CP) şi una diesel (2,0 litri cu 150 CP). În dotarea standard beneficiază de o cutie de viteze manuală, în cinci trepte, iar opţional este disponibilă şi o cutie automată, cu şase trepte.

Ford Fiesta

0-40571-capital0002fordfiesta.jpgModelul Fiesta, lansat în 3 martie 2009 în România are trei motorizări pe benzină: 1,25 litri de 82 CP, 1,4 litri de 96 CP şi 1,6 litri de 120 CP. La acestea se adaugă două motorizări diesel TDCi: 1,4 litri de 68 CP şi 1,6 litri de 90 CP. Aceste propulsoare sunt disponibile atât pentru varianta în 3 uşi cât şi pentru cea în 5 uşi.

Hyundai i20

0-40572-capital0003hyundaii20.jpgHyundai i20 a debutat cu 7 motoare în gamă. Dintre acestea, 3 sunt pe benzină (1,2 litri cu 78 CP, 1,4 litri cu 100 CP şi 1,6 litri cu 126 CP), iar 4 diesel (1,4 litri cu 75/90 CP şi 1,6 litri cu 115/128 CP). În funcţie de motorizare, cutiile de viteze disponibile sunt manuale în 5 trepte, automate în 4 trepte, sau manuale în 6 trepte.

Kia Soul

0-40573-capital0004kiasoul.jpgProgramat pentru lansare în toamna acestui an, modelul hatchback Kia Soul dispune de două motorizări, una diesel, 1,6 CRDi cu 128 CP şi una pe benzină, 1.6 DOHC cu 124 CP. Monovolumul coreean Soul a fost prezentat în premieră la Salonul Auto din Paris, în anul 2008. Soul are lungimea de 4,1 metri, lăţimea de 1,7 şi înălţimea de 1,6 m.

Mazda 3

0-40574-capital0005mazda3.jpgA doua generaţie Mazda3 este disponibilă în România din iunie 2009. Mazda 3 dispune de patru variante de motorizare, dintre care două diesel, de 2,2 şi 1,6 litri şi două pe benzină, de 2 şi 1,6 litri. Acestea dezvoltă între 105 şi 185 de cai putere. Cutiile de viteze disponibile sunt manuale în 5 sau 6 trepte şi automate cu 5 trepte.

Opel Astra

0-40577-capital0006opelastra.jpgOpel Astra va fi disponibil din luna noiembrie în România în patru versiuni de echipare. Acest model va avea patru motorizări pe benzină (1,4 litri cu 100 CP, 1,6 litri cu 115 CP, 1,4 litri turbo cu 140 CP şi 1,6 litri turbo cu 180 CP) şi patru diesel (1,3 litri cu 95 CP, 1,7 litri cu 110 CP şi 125 CP, precum şi 2,0 litri cu 160 CP).

Peugeot 206 Plus

0-40578-capital0007peugeot206.jpgModelul 206 Plus a fost lansat în luna septembrie pe piaţa din România. Acesta poate fi echipat cu un propulsor diesel 1,4 HDi ce dezvoltă 70 CP, sau cu unul din cele două motoare pe benzină: 1,1i cu 60 CP, sau 1,4i cu 70 CP. Peugeot 206 Plus este disponibil în variantele de caroserie cu 3 sau 5 uşi.

Renault Fluence

0-40580-capital0008renaultfluence.jpgAflat din octombrie în România, acest model are o gamă de motorizări formată din două propulsoare pe benzină (1.6-16v 110 CP, şi 2.0-16v 140 CP) şi două motoare diesel (1.5dCi 85 CP, şi 1.5dCi 105 CP). Momentan, motorul de 2.0 litri nu e disponibil. Versiunile de echipare sunt Authentique, Expression, Dynamique şi Privilege.

Toyota Avensis

0-40581-capital0009toyotaavensis.jpgA treia generaţie a lui Avensis se află din ianuarie pe piaţa românească. Modelul este disponibil în două variante, Sedan şi Wagon, cu patru tipuri de dotări: confort, executive, elegance şi luxury. Avensis dispune de şase motorizări, dintre care trei pe benzină (cu o capacitate de 1.6, 1.8 şi 2.0 litri) şi trei diesel (2.0, 2.2D4D şi 2.2 D-CAT).

Volkswagen Polo

0-40582-capital0010volkswagenpolo.jpgAcest model este prezent pe piaţă de la jumătatea anului 2009. Noul Polo dispune de trei variante de motorizare pe benzină (1,2 litri cu 60 sau 70 CP şi 1,4 litri cu 85 CP), sau trei propulsoare diesel (1,6 litri care generează 75, 90, sau 105 CP). Versiunile de echipare disponibile sunt trendline, comfortline şi highline.

Juriul

Membrii Juriului APAR (Asociaţiei Presei Auto din România) au ales cele 10 finaliste din 40 de modele eligibile. Juriul se va reuni în luna decembrie pentru o sesiune de teste în urma căruia se va vota câştigătoarea titlului. Astfel, înainte de sarbătorile de iarnă, românii vor cunoaste numele maşinii anului 2010 în România.

Prima ediţie a acestei competiţii a fost organizată în anul 1998, atunci când a fost stabilită maşina anului 1999: Ford Focus. Titlul a fost obţinut anul trecut de către Dacia Sandero. Fiat şi Ford se află la egalitate pe primul loc, cu câte două victorii în cei 11 ani de existenţă ai competiţiei din Romănia.

Câştigătoarele competitiei „Maşina Anului în România”

1999 – Ford Focus
2000 – Fiat Punto
2001 – Ford Mondeo
2002 – Nu s-a acordat
2003 – Mazda 6
2004 – Fiat Panda
2005 – Mitsubishi Colt
2006 – Honda Civic
2007 – Opel Corsa
2008 – Kia cee’d
2009 – Dacia Sandero
2010 – CINE CREDEŢI CĂ VA CÂŞTIGA?