O cercetare sociologică prezentată în interiorul PMP arată că PSD este singurul partid care ar urma să obţină peste 30% la alegeri parlamentare din acest an. De asemenea, PMP și UDMR ar urma să obțină fiecare un procent de 6%, conform stiripesurse.ro
Trebuie menționat că PNL ar urma să scadă sub 30%, din cauza ascensiunii USR-PLUS, arată cercetarea sociologică realizată pe teren, prin intermediul interviurilor. Conform acesteia, acestea ar putea fi rezultatele de la alegerile parlamentare, cu o prezență la urne de 41%:
- PSD – 31%
- PNL – 28%
- USR – 21%
- PMP – 6%
- UDMR – 6%
- Pro România – 5%
- AUR – 2%
- PER – 1%
Estimările liberalilor pentru alegerile parlamentare
În schimb, cercetările sociologice realizate de PNL în București arată o situație puțin schimbată față de alegerile locale. Cu toate acestea, liberalii s-ar afla tot pe locul 3. Estimările acestora pentru votul politic din București, cu mai puțin de o săptămână înainte de alegerile parlamentare, sunt următoarele:
- USR – 33%
- PSD – 29%
- PNL – 22%
- PMP – 6%
- Pro România – 5%
Estimările social democraților
Sondajele realizate de social democrați arată că PSD este la egalitate cu USR în Bucureşti, la 28-29%, iar PNL este la 20%. Chiar dacă sondajele PNL arată că USR ar putea câştiga în toate sectoarele, social-democraţii sunt încrezători într-o victorie în Sectorul 5.
- PSD – 32,37%
- USR-PLUS – 26,98%
- PNL – 19,31%
- PMP – 7,82%
Care este profilul votanților din România
În condițiile ultimului an în care publicul a devenit tot mai fragmentat, fiecare segment căpătând un caracter din ce în ce mai antagonic în raport cu celelalte, un studiu realizat de Reveal Marketing Research își propune să realizeze o analiză a evoluției emoționale, a priorităților și a atitudinilor sociale ale principalelor bazine electorale.
Dacă majoritatea studiilor se concentrează asupra anticipării rezultatelor electorale sau a nivelului de prezența la vot, ediția specială a barometrului Românii AZI își dorește să surprindă și să înțeleagă care sunt cele mai potrivite metode de comunicare cu aceste segmente electorale. Barometrul Romanii AZI este un instrument dezvoltat de Reveal Marketing Research care monitorizează, începând cu luna aprilie, axa emoțiilor și a priorităților românilor în contextul actual.
Bazinele electorale analizate sunt formate din alegătorii partidelor: PNL, USR-Plus și PNL.
Votanții PNL din ultimele luni – august-noiembrie, sunt diferiți de media populației pentru că acordă o importanță mai mare reușitei personale și schimbării/ evoluției, cu până la 8% față de media populației.
Teritoriile orientate către colectivitate – Relații sociale și unitate și Stabilitate, responsabilitate, sunt mai puțin importante pentru ei, cu până la 6% în ambele cazuri.
Votanții USR-Plus din lunile august-noiembrie, sunt mai orientați către Depășirea obstacolelor/ schimbare ca priorități, cu o diferență de procente între 4% și 6% față de medie. Până în octombrie, ei sunt aproape la fel ca media populației când vine vorba de orientarea către Relații sociale și unitate, un teritoriu care ajunge în importanță la 39% pentru ei. Însă, în luna noiembrie, orientarea către relații sociale crește cu 10%, cu până la 6% mai mare decât în rândul votanților PNL. Aceștia sunt cel mai puțin orientați către teritoriul Stabilității, față de toți ceilalți votanți, cu până la 7% diferență.
Familiile moderne, cei mai orientați către Relații sociale și unitate în noiembrie – creștere de la 41% la 52% în urban.
Sursă foto: INQUAM/Octav Ganea