Spre exemplu, 9 din 10 copii au mers la școală anul acesta cu haine și rechizite noi pentru care părinții români au investit un buget de 3 cifre – între 200 și 500 lei. Totodată, 8 din 10 părinți agreează începerea școlii în format clasic cu revenirea în bănci.
Un alt studiu interesant este că 2 din 10 români au declarat că și-au cumpărat un animal de companie în starea de urgență. Sau că 6 din 10 români ar achiziționa dispozitive Smart Home, iar locul în care ar dori să le integreze majoritatea este bucătăria (54%).
Aceste studii au fost realizate de către Reveal Marketing Research. Compania are o experiență pe piața din România care datează din anul crizei mondiale, 2008. La vremea respectivă, antreprenorul Marius Luican, care este și în ziua de astăzi CEO, înființa Reveal Marketing Research. În ultimii 3 ani de zile, afacerea sa s-a axat pe modernizarea, dezvoltare și reinventare. Pandemia nu a afectat puternic businessul, motiv pentru care conducerea companiei se așteaptă la o dublare a cifrei de afaceri pentru anul 2021. Sunt membri ESOMAR, una dintre cele mai mari organizații internaționale care se ocupă de studii de piață, cercetări de marketing, dar și chestionare sociale.
De la local la internațional
Evoluția prin care Reveal Marketing Research a trecut în ultimii ani s-a datorat inovațiilor pe care le-au adus în piața din România. Spre exemplu, aceștia sunt capabili în a implementa studii reprezentative la nivel național în minim 24 de ore de la aprobarea unui chestionar. Fiecare angajat manager din companie are cel puțin 8 ani experiență în domeniu.
Transformarea de la studii la nivel local la internațional s-a realizat în ultimii 3 ani. În prezent, aceștia dispun de un panel propriu compus din aproximativ 20.000 de membri care răspund chestionarelor realizate. Chiar înainte de pandemie echipa din jurul lui Marius Luican a implementat un sistem de interviuri online pentru respondenți. Încă din 2018 compania Reveal Marketing Research este capabilă să realizeze studii de piață sau marketing numai prin mediul online.
Conform datelor transmise de către companie, 80% din clienți se întorc pentru serviciile oferite, majoritatea dintre ei apelând la studiile Reveal Marketing Research de peste 3 ani. Gama clienților este foarte diversificată – de la domeniul financiar: VISA, Allianz-Tiriac, Raiffeisen Bank, la cel alimentar (Zarea, Coca Cola, Vel Pitar, Fornetti), la cel instituțional (The Aspen Institute, Ambasada Sustenabilității în România, ONU).
Compania care cunoaște emoțiile românilor
Din aprilie 2020 Reveal Marketing Research colectează și procesează lunar o diversitate de date despre evoluția profilului emoțional al românilor. Acestea sunt folosite ulterior în studiile de specialitate realizate. Spre exemplu, una dintre metodologiile aplicate este Reveal Motivator, prin care agenția analizează comportamentul oamenilor pentru a descoperi soluții de apropiere între brandul interesat și consumatorii săi.
ADrate este un alt serviciu prin care o companie poate să-și evalueze un design publicitar, un nou slogan sau o nouă identitate grafică, toate acestea din perspectiva publicului. Reveal Marketing Research se ocupă și cu studii pentru prețurile diferitor produse de pe piață. Pe baza informațiilor culese de la oameni cu privire la raportările la prețuri, aceștia pot oferi o imagine de ansamblu legată de percepția pe care consumatorul o are asupra unui produs – dacă este ieftin sau scump, dacă merită sau nu achiziția lui.