Ratingul reflectă dependenţa puternică a KMGI de sprijinul financiar al companiei mamă JSC National Company KazMunaiGas. KMGI intenţionează să reachiziţioneze aproximativ 27% din acţiunile Rompetrol Rafinare S.A.de la Guvernul român în 2014 pentru 200 milioane de dolari. Fitch estimează că firma va finanţa tranzacţia printr-un împrumut de la acţionarul său, demonstrând şi mai mult sprijinul companiei mamă.
KMGI se va concentra pe piaţa din România, unde intenţionează să deschidă 96 de benzinării până în 2017.
KMGI intenţionează să-şi majoreze cota de piaţă în România, de la aproximativ 25% în prezent, iar Fitch apreciază că firma va avea beneficii în urma majorării cotei de piaţă în România.
Datorită sprijinului istoric furnizat de JSC National Company KazMunaiGas companiei KMGI, Fitch consideră că este probabil ca KMGI să primească sprijin financiar suplimentar de la compania mamă pentru finanţarea unei astfel de tranzacţii, care va avea un impact neutru asupra ratingului KMGI.
KMGI îşi va reanaliza planurile de investiţii în Turcia şi Ucraina, în urma recentelor evoluţii politice şi sociale din cele două ţări, apreciază Fitch. Anterior, KMGI lua în considerare extinderea pe pieţele din Turcia şi Ucraina.
Fitch crede că KMGI încă este interesată de implicarea pe aceste pieţe şi ar putea eventual încerca să facă achiziţii dacă se va îmbunătăţi climatul politic.
Grupul Rompetrol NV a informat în 10 mai că îşi va schimba în perioada următoare denumirea în KazMunayGas International NV, ca parte a procesului de integrare a activităţilor şi operaţiunilor în cadrul unicului său acţionar – KazMunayGas (KMG), compania naţională de petrol şi gaze din Kazahstan.
Decizia a fost adoptată în unanimitate de Consiliul de Administraţie al Grupului, la finele lunii februarie.
Domeniul principal de activitate al Grupului Rompetrol, acum KazMunayGas International, vizează rafinarea şi comercializarea de ţiţei şi produse petroliere în Europa. Grupul este un important activ extern al companiei naţionale KazMunayGas.
'Schimbarea numelui companiei face parte din strategia de dezvoltare a brandului – KazMunayGas, dar şi de valorificare a activităţilor sale. Brandul 'umbrelă' este o condiţie prealabilă pentru consolidarea poziţiei pe piaţă a grupului de firme sub marca KMG atât în România, cât şi pentru intrarea cu succes pe alte pieţe externe. Toate companiile grupului vor fi promovate printr-un singur brand puternic, care va fi cunoscut atât în ţară, cât şi la nivel internaţional', a declarat Zhannat Tussupbekov, managing director pentru procesarea şi marketing-ul extern al ţiţeiului în cadrul CN KazMunayGas şi CEO al Grupului Rompetrol.
'Brandul Rompetrol va fi folosit în continuare în cadrul segmentului de distribuţie, acesta fiind un brand puternic şi recunoscut atât pe plan local, cât şi internaţional. Schimbarea identităţii vizuale în acord cu noul nume, în Europa şi în regiunea Mării Negre, va avea loc treptat, având în vedere că acum compania operează peste 700 de benzinării în peste 7 ţări', potrivit oficialilor Rompetrol.
KMG Internaţional operează peste 1.100 de puncte de distribuţie a carburanţilor în România, Franţa, Spania, Republica Moldova, Georgia, Bulgaria, sub mărcile Rompetrol şi Dyneff. De asemenea, Grupul deţine rafinăriile Petromidia Năvodari şi Vega Ploieşti