Mai mult decât atât, acesta este de părere că prin dezvoltarea infrastructurii se pot dezvolta mai multe județe precum Mehedinți sau Caraș Severin.
Ministrul Trasporturilor a participat vineri la o serie de vizite ale unor obiective de investiţii din judeţul Mehedinţi. Alături au fost și premierul prim-ministrul, Ludovic Orban, cu ministrul Economiei, Virgil Popescu, şi cu ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.
Ce se mai arată în comunicat
„Prin dezvoltarea infrastructurii, prin promovarea transportului multimodal vom atrage noi investiţii şi vom dezvolta judeţe precum Mehedinţi sau Caraş Severin.
Potenţialul pe care îl are această regiune va fi valorificat, iar acest lucru se va reflecta rapid şi în creşterea nivelului de trai al locuitorilor din această zonă”, a spus Lucian Bode.
„Aşa cum sunt convins că ştiţi, investiţiile în infrastructura de transport în ultimele 10 luni au devenit o prioritate pentru Guvernul Orban.
Noi credem că dezvoltarea ţării se poate realiza doar prin impulsionarea investiţiilor, prin trecerea de la acel model economic, toxic, promovat de stânga, bazat pe consum, la un model economic bazat pe stimulare investiţiilor.
Numai aşa putem să repornim motoarele economiei, numai aşa putem să avem dezvoltare economică, numai aşa putem să creştem numărul de locuri de muncă şi bunăstarea românilor”, a declarat Bode.
Promisiuni pentru Craiova-Pitești
„Sunt convins că până la sfârşitul anului vom mai semna contracte de execuţie şi pentru Craiova-Piteşti, tronsoanele 3 şi 4, şi pentru tronsoane din Autostrada Transilvania sau pentru variante ocolitoare – cum este varianta ocolitoare Galaţi.
De asemenea, am venit în faţa românilor cu un Plan naţional de investiţii şi relansare economică.
Un plan naţional de relansare economică, care are o componentă principală, spun eu, componenta de dezvoltare a infrastructurii de transport.
În spatele acestui capitol important stă Planul Naţional de Investiţii şi Dezvoltare a Infrastructurii de Transport, pentru următorii 10 ani”, a reamintit ministrul.
Problema administrativă a fost rezolvată
„În ceea ce priveşte judeţul Mehedinţi, eu cred că am rezolvat o problemă administrativă care încurca implementarea proiectelor de investiţii în infrastructura de transport.
Mulţi au încercat şi mai mulţi au promis. Noi am reuşit şi iată că am tranşat problema Secţiei de Drumuri Orşova, care prin decizia Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a trecut în administrarea DRDP Craiova de la DRDP Timişoara.
Din punctul nostru de vedere, această mutare va conduce la o abordare constructivă a proiectelor de infrastructură rutieră din zona Cazanele Dunării – Clisura Dunării, dar şi o certitudine că va fi modernizată.
Investiţiile în DN 57, Orşova-Oraviţa, în lungime de aproape 200 de kilometri, vor fi gestionate de Secţia de Drumuri Naţionale de la Orşova pentru cei aproximativ 60 de kilometri din acest obiectiv, restul rămânând în administrarea DRDP Timişoara”, a explicat Lucian Bode.
S-au alocat resursele suplimentare
„La rectificarea de buget am alocat resurse suplimentare şi mă refer aici la cei 505.000 de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii reabilitarea şi modernizarea infrastructurii portuare în portul Drobeta Turnu Severin, cu durata de realizare a studiului de fezabilitate 5 luni.
Tot la ultima rectificare bugetară am alocat suma de 482.000 de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii modernizarea infrastructurii portuare pentru 3 porturi din această zonă în scopul permiterii acostării ambarcaţiunilor de agrement”, a punctat Bode.