Dezvoltatorii imobiliari au inceput sa ia primele masuri pentru a se mentine pe o piata in schimbare, conform unei analize efectuate de agentia ESOP Consulting. Astfel, dezvoltatorii imobiliari au hotarat, in sfarsit, sa-si schimbe strategiile de abordare pentru a se adapta noilor realitati.
Conform declaratiei Irinei Petrescu, partener in cadrul companiei Esop Consulting, clientii sunt mult mai sceptici in ceea ce priveste achizitia unei locuinte.“Clientii au mai multe intrebari ca oricand, iar neincrederea lor se manifesta pe mai multe planuri, fiind din ce in ce mai greu de inlaturat in aceasta perioada”, a declarat aceasta.
Minimizarea riscurilor clientilor privind siguranta proiectului, a celor legate de incheierea tranzactiei devin elemente cheie pentru castigarea increderii acestora. O parte din dezvoltatori au inceput sa constientizeze noile realitati si isi pregatesc armele pentru noile incercari ale pietei, au declarat reprezentantii Esop.
„Pe langa contextul international foarte framantat in acesta perioada, unii dezvoltatori au inceput sa intelega ca singura solutie este sa lucreze intr-un anumit fel, foarte diferit de cel adoptat pana acum, si mai ales sa gaseasca solutii in lupta cu furcile caudine ale unei noi realitati imobiliare”, a mai declarat Irina Petrecu.
Astfel, in conditii actuale ale pietei, dezvoltatorii de proiecte rezidentiale se orienteaza mai mult catre clienti si recurg la reduceri de preturi sau la discounturi cum ar fi includerea unuia sau mai multor locuri de parcare in pretul final al apartamentului sau livrarea acestuia cu bucataria mobilata si echipata.
Sursa: ESOP Consulting