DGPCI a eliberat peste 770.000 de certificate de înmatriculare și aproape 512.000 de permise conducere în prima jumătate a acestui an
Potrivit MAI, peste 770.000 de certificate de înmatriculare și aproape 512.000 de permise conducere au fost eliberate de structurile Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări în primele șase luni ale acestui an, în creștere cu aproximativ 5% față de perioada similară a anului trecut.
Între ianuarie și iunie 2023 au fost eliberate 511.727 de permise, cu 24.714 mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent, mai precizează sursa citată. De asemenea, au fost emise 770.184 certificate de înmatriculare, adică mai multe cu 41.002 față de prima jumătate a anului 2022.
În intervalul menţionat, au fost operate 108.694 radieri (cu 2,21% mai multe ca în primele şase luni ale anului precedent) şi a crescut şi numărul autorizaţiilor provizorii de circulaţie emise, respectiv 232.368 în 2023, faţă de 220.380 în 2022, se mai arată în comunicat.
MAI mai precizează, totodată, că numărul plăcilor cu numere de înmatriculare eliberate a crescut în prima jumătate a anului 2023 la 1.617.387, cu 69.579 mai multe ca în anul precedent.
Serviciile oferite de DGPCI
Potrivit sursei citate, printre serviciile oferite de DGPCI se numără cel de susţinere, la cerere, a probei teoretice a examenului pentru obţinerea permisului auto, în limbile engleză, franceză şi germană, chestionarele pentru familiarizarea candidaţilor cu aplicaţia informatică fiind disponibile, inclusiv în aceste limbi, pe site-ul DGPCI.
În cazul probei practice, persoanele interesate de reprogramarea sau suplimentarea de locuri se pot adresa serviciului unde se susţine examenul. Datele de contact sunt disponibile pe site-ul Instituţiei Prefectului din judeţul în cauză, se mai arată în comunicat.
De asemenea, doctorii pot păstra combinaţia numărului de înmatriculare, taxa pentru acest serviciu fiind de 30 de lei şi poate fi plătită înainte de înstrăinarea autovehiculului. Dacă plata este făcută printr-o metodă de plată alternativă, pentru moment, după efectuarea plăţii, solicitantul trebuie să se prezinte fizic la ghişeul instituţiei, pentru a prezenta dovada plăţii şi pentru a comunica combinaţia numărului de înmatriculare pe care doreşte să o păstreze.
Detalii privind datele de contact, programul de lucru cu publicul şi modul de primire a solicitărilor pentru efectuarea operaţiunilor dorite (cu programare on-line şi/sau prezentare direct la ghişeu) sunt disponibile accesând site-ul Instituţiei Prefectului din judeţul de interes, respectiv site-ul Instituţiei Prefectului – Municipiul Bucureşti, a mai transmis MAI.