În primele două zile ale lui noiembrie EPA a dat o nouă veste proastă celor de la Volkswagen. Una care introduce în ecuație și marca Porsche. Motoarele diesel V6 de 3.0 litri au și ele deja renumitul soft care „păcălește” testele de emisii. Oficialii grupului german neagă această acuzație.
Pe 2 noiembrie 2015, oficialii din birourile grupului german de la Wolfsburg au fost din nou cuprinși de panică. O notificare a Agenției de Protecție a Mediului din Statele Unite (EPA) trimisă cu „confirmare de primire” și semnată de Susan Shinkman, director, Office of Civil Enforcement anunță că și motoarele diesel V6 de 3.0 litri sunt gestionate prin același sistem dovedit a fi neconform cu legislația ca și propulsoarele mai mici alimentate cu motorină. Ciudat, până acum atât EPA cât și Volkswagen Group au susținut că problemele sunt aferente strict mașinilor cu 2.0 TDi.
Pe lângă faptul că această nouă descoperire a EPA majorează numărul de modele afectate, ea include în discuție – pe lângă mașinile Audi, SEAT, Skoda și Volkswagen – și vehicule Porsche. Conform datelor preliminare, motorul 3.0 V6 a fost dezvoltat de divizia Audi și a fost utilizat la mai multe modele Audi, Volkswagen și Porsche comercializate între 2014 și 2016. Deocamdată nu este clar câte mașini ale grupului german au în componență astfel de motoare, însă americanii menționează circa 10.000 vândute în SUA. Rămâne de văzut câte au fost comercializate la nivel mondial.
Interesant este faptul că reacția rapidă a Volkswagen Group, transmisă printr-un comunicat de presă aseară, neagă complet incidentul. „Volkswagen AG dorește să sublinieze faptul că motoarele V6 de 3.0 litri alimentate cu motorină nu sunt gestionate de un software care modifică emisiile într-o manieră interzisă”, se arată în comunicat.. De asemenea, marca Porsche menționează într-o declarație separată că „este surprinsă să afle această informație”. Oricum, oficialii germani anunță că vor coopera cu EPA pentru a lămuri această nouă acuzație.
Cert este că în documentul EPA se arată că „vehiculele cu motoare diesel de 3.0 litri au unul sau mai multe dispozitive auxiliare de control al emisiilor pe care grupul Volkswagen nu le-a anunțat. În general, astfel de software sunt legale dacă funcțiile lor sunt observate în timpul testării și modul lor de funcționare a fost descris corespunzător agenției”.
Notificarea EPA menționează că motoarele diesel V6 de 3.0 litri incriminate sunt prezente pe modelele Volkswagen Touareg (2014), Porsche Cayenne (2015), Audi A6 quattro, A7 quattro, A8, A8L și Q5 (2016).