"Pentru a elimina presupunerile privind numărul de astfel de autovehicule ce au fost înmatriculate în România, au fost eliberate cărţi de identitate pentru un număr de 105.000 autovehicule, din care 56.000 noi la data înmatriculării şi 49.000 aveau statut de vehicul utilizat, adică second hand. De asemenea, se află pe stoc, nevândute, la dealerii Volkswagen, un număr de circa 300 autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărţi de identitate până la rezolvarea problemelor. Aceste autovehicule nu vor mai putea fi vândute", a spus ministrul Transporturilor Iulian Matache.
Pe de altă parte, "rezolvarea pe cale juridică a problemei Volkswagen va fi destul de complexă, pentru că producătorul auto îşi va apăra interesele prin intermediul caselor de avocatură, iar aplicarea unor eventuale sancţiuni se poate face însă susţinută legislativ, a declarat Sorin Encuţescu", secretar de stat în Ministerul Economiei, Comerţului şi Turismului.
"Din punct de vedere al aplicării unei măsuri contravenţionale, măsura respectivă trebuie susţinută legislativ. Sigur că şi cuantumul fiecărei amenzi va trebui diferenţiat în funcţie de gradul de încălcare a cadrului normativ şi legislativ. Recunoaşterea vinei nu îi absolvă de cercetare şi de identificare a întregului context şi proces de încălcare a acelor prevederi. Din punct de vedere juridic, problema va fi destul de complexă pentru că trebuie să vă imaginaţi că, la rândul său, producătorul va angaja firme, case de avocatură, capabile să le protejeze propriile interese. Din punct de vedere al Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, problematica scandalului Volkswagen trebuie rezolvată de către instituţiile abilitate ale statului român, împreună cu reprezentanţii companiei în România", a susţinut Encuţescu la finalul conferinţei de deschidere a ediţiei a XIII-a a Salonului Auto Bucureşti şi Accesorii SAB 2015.
Potrivit oficialului român, industria auto din România este suficient de solidă astfel încât să nu fie afectată în mod decisiv de scandalurile apărute în exterior.
"Cred că, în momentul de faţă, cel mai important lucru este că industria auto din România este suficient de matură, suficient de consolidată, în aşa fel încât scandalurile exterioare mediului economic românesc să nu ne influenţeze într-o manieră decisivă. Speranţa este ca, în acest moment, trendul pozitiv pe care îl înregistrează industria din punct de vedere al producţiei şi al exporturilor să se menţină şi în niciun caz să nu fie afectată', a spus secretarul de stat în MECT.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial – dintre care 2,8 milioane în Germania – cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparţin Volkswagen.
În acest context, compania a anunţat, miercuri, că va prezenta, în decursul lunii octombrie, soluţiile şi măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condiţiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service.
Clienţii afectaţi urmează să fie informaţi despre corectarea caracteristicilor privind emisiile în 'viitorul apropiat', subliniază compania, care precizează, totodată, că vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile în prezent pe piaţă nu intră în categoria celor care urmează să fie verificate. De asemenea, aceştia vor fi ţinuţi la curent în săptămânile şi lunile următoare, iar toate mărcile afectate ale grupului urmează să înfiinţeze website-uri naţionale în acest sens.
Compania germană a anunţat, la începutul acestei săptămâni, că intenţionează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analişti la peste 6,5 miliarde de dolari.
Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a decis, alături de Ministerul Transporturilor, să înfiinţeze un Grup mixt de lucru ce va avea ca misiune identificarea măsurilor pe care statul român trebuie să le impună în cazul Volkswagen. Ministerul Transporturilor a solicitat Autorităţii de omologare germane clarificări pe această temă, iar în funcţie de rezultatele Grupului mixt de lucru, dar şi în funcţie de răspunsul primit din partea autorităţii de omologare germane, statul român va decide care sunt măsurile legale care trebuie impuse.
Până în acest moment, Spania, Elveţia, Italia, Olanda şi Belgia au anunţat că retrag de pe piaţă maşinile Volkwagen cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, în timp ce procurorii din Suedia iau în considerare deschiderea unei investigaţii legate de un potenţial caz de corupţie.
Constructorul auto ceh Skoda, divizie a grupului Volkswagen, a anunţat, luni, că 1,2 milioane dintre vehiculele sale au fost echipate cu un soft care permite falsificarea testelor antipoluare, în timp ce aproximativ 1,42 milioane de vehicule Audi dotate cu motoare care îndeplinesc standardele de emisie EU5 sunt afectate în Europa Occidentală, 577.000 în Germania şi aproape 13.000 în SUA.
Comisia Europeană a cerut tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigaţii la nivel naţional cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă şi cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene – sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. AGERPRES