Digital Nation – printre cele mai importante companii de transformare digitală sistemică din Europa

Cu această ocazie, Digital Nation lansează și rezultatele studiului calitativ de analiză a nevoilor IMM-urilor,  aflat la baza celui mai nou proiect al organizației, unic în Europa: prima platformă de matchmaking a IMM-urilor cu tineri antrenați în tehnologie. Câteva din estimările rezultatelor acestei platforme până în 2024: 50.000 de noi locuri de muncă pentru tineri și creșterea business-ului cu peste 30% pentru mai mult de 100.000 de IMM-uri. Platforma este realizată cu sprijinul Google.org și al Băncii Transilvania.

Paul Apostol, Fondator Digital Nation a fost invitat în cadrul conferinței organizate de Google.org împreună cu Debating Europe în Bruxelles. Tema acestei reuniuni a fost “De la supraviețuire la prosperitate – Cum pot digitalul și mentoring-ul să susțină dezvoltarea accelerată a IMM-urilor în Europa?” (titlul original: “From Surviving to Thriving – How Can Digital and Mentoring Boost Vulnerable SMBs in Europe?”)

Conferința s-a bucurat de discursul lui Matt Brittin, Președinte Google Europa, Orientul Mijlociu și Africa și s-a desfășurat în prezența unor lideri din mediul tech, ONG și experți ai Uniunii Europene. Matt Brittin a apreciat inițiativele Digital Nation și rolul acestora în realizarea misiunii Google.org, aceea de a susține în mod aplicat și consistent IMM-urile în procesul lor de evoluție către economia digitală. Panel-ul a inclus și intervenții din partea următorilor invitați: Liza Belozerova, Google.org EMEA; Anita Tiessen, Chief Executive Officer pentru Youth Business Internațional; Gori Yahaya, CEO și Fondator UpSkill Digital; Henna Virkkunen, membru al Parlamentului European.

Principalele puncte susținute de Digital Nation în cadrul conferinței Google s-au centrat în jurul programelor de transformare digitală ale companiei și importanței inovației continue:

  • Inovația este misiune strategică pentru Digital Nation, care a dezvoltat încă din 2013 modele de succes în dezvoltarea digitală sistemică precum Generația Tech, Profesor în online sau IMM online. Rezultatele tuturor acestor inițiative au atins mai mult de 100.000 de beneficiari din toate zonele țării. 
  • Modelele Digital Nation sunt unice prin faptul că sunt construite în jurul ideilor de “engagement” și “experiență”. 30% din transformarea digitală este generată de instrumente și antrenarea abilităților, 70% vine din experiența digitală și felul în care aceasta este integrată rapid de o companie sau de un utilizator beneficiar.
  • Modelele Digital Nation sunt gândite pe termen lung, astfel încât să devină scalabile și adaptabile mai multor tipuri de sectoare de activitate sau nevoi de digitalizare.
  • Digital Nation dezvoltă momentan prima platforma de matchmaking din Europa, care conectează tinerii din tech cu IMM-urile în căutare de prezența sau expansiune online. Estimările rezultatelor acestei platforme până în 2024: 50.000 de noi locuri de muncă și creștere a businessului de peste 30% pentru mai multe de 100.000 de IMM-uri. Platforma este realizată cu sprijinul Google.org și al Băncii Transilvania.

“Săptămâna trecută am discutat alături de echipa Google.org, membri ai Parlamentului European și lideri din domeniul tehnologiei posibilitatea unirii forțelor pentru o intervenție accelerată în digitalizarea IMM-urilor și dezvoltarea unor tehnologii avansate care să producă o diferență majoră în rândul celor 22.6 milioane de companii mici și mijlocii din uniunea europeană. Suntem entuziasmați să lansăm platforma noastră de matchmaking care va avea o componentă de orientare în traseul digitalizării bazată pe inteligență artificială. Eforturile noastre se vor concentra către cele peste 500.000 de companii mici din România, iar în a doua parte a anului 2022 avem în plan extinderea proiectului în Europa Centrală și de Est.” – Paul Apostol, Fondator Digital Nation

Înregistrarea conferinței eveniment din Bruxelles poate fi vizionată și online. 

Digital Nation a realizat prima platformă de matchmaking a IMM-urilor cu tineri antrenați în tehnologie. Principalele considerente ale studiului calitativ IMM online, realizat de organizație:

  • România are circa 590.000 de IMM-uri, dintr-un total de peste 25 de milioane de la nivelul Uniunii Europene. Mai exact, în țara noastră sunt înregistrate peste 531.000 de microîntreprinderi, 49.000 de afaceri mici şi 8.400 de afaceri mijlocii. Ca număr, acestea reprezintă 99,7% din economia României, afacerile mari, cu peste 250 de angajați, figurând cu doar 0,3%.
  • IMM-urile reprezintă o componentă principală a economiei țării, asigurând 66% din totalul forței de muncă ocupate și mai mult de jumătate din valoarea PIB. În prezent, statisticile poziționează IMM-urile românești pe un nivel de inovare foarte scăzut, România aflându-se în grupul inovatorilor modești, cu un nivel al performanței inovării sub jumătatea mediei UE 28 (conform European Innovation Scoreboard).
  • În același timp, economia digitală în România crește cu un nivel mai accelerat, de aproximativ 10-12% pe an, peste media Europeană de 6-8%, creștere care a fost accentuată și mai mult în perioada Covid și post-Covid, ajungand între 15 și 20% pe an.
  • IMM Online a apărut în contextul pandemiei și se adresează micilor afaceri din România care au nevoie de prezență online și caută soluții rapide pentru digitalizarea afacerii în contextul unor resurse financiare și de timp limitate. Programul conectează IMM-urile la o rețea de +2000 de tineri experți în IT și marketing digital pentru soluții de digitalizare la cheie.
  • Crearea prezenței online a IMM-urilor, creșterea nivelului competențelor digitale în rândul angajaților alături de investiții în echipamente IT și soluții software pe care aceștia le-ar putea utiliza la adevăratul lor potențial, ar crea premisele creșterii competitivității IMM-urilor pe piață.
  • 84% din IMM-uri consideră obligatorie dezvoltarea brandului pentru a putea fi competitive pe piață, însă 42% nu au nici măcar o identitate vizuală proprie. Pentru a răspunde nevoilor de marketing și promovare online este important ca IMM-urile să colaboreze cu experți pentru a face primii pași în parcursul digital, prin construirea prezenței online și promovarea online (e.g.,website funcțional au doar 46% din IMM-uri astăzi; pagină de social media – doar 56% astăzi, vânzări prin platforme online – doar 13% astăzi; procesare plăți online – doar 55% astăzi; promovare online – doar 21% astăzi).
  • Peste 70% din IMM-uri declară că întâmpină dificultăți în accesarea finanțării; finanțarea pentru investiții este principala nevoie indicată de antreprenori, aceștia având nevoie de acces la expertiză și informații clare, simplificate, care să îi ghideze în analiza de eligibilitate pentru accesarea finanțărilor.