Digitalizarea ANAF este un obiectiv fundamental al Guvernului, a declarat, luni, Ludovic Orban, care s-a arătat extrem de deranjat de întârzierile şi de modul în care factorii de decizie au tratat această problemă. Şeful Guvernului a mai atras atenţia şi asupra altor sectoare unde absenţa digitalizării s-a văzut pe perioada pandemiei.
Premierul Ludovic Orban a declarat, luni, că obiectivul fundamental al Guvernului este digitalizarea ANAF. El critică faptul că nu există un compartiment informatic care să se ocupe de acest proces în cadrul ANAF, dar şi banii irosiţi în acest scop care au fost puşi la dispoziţie de către Banca Mondială.
„ANAF nu are compartiment informatic de digitalizare. De digitalizarea ANAF se ocupă compartimentul din Ministerul Finanţelor, care întâi probabil trebuie să digitalizeze Ministerul Finanţelor. Nu o să aşteptăm înfiinţarea unui compartiment. Aici avem câteva obiective foarte clare în ceea ce priveşte digitalizarea ANAF. Am făcut paşi în această direcţie. E adevărat mici. Pe de altă parte, paşii mari nu poţi să-i faci în şase luni dintre care patru luni de criză. Aici au fost finanţări de la Banca Mondială pentru digitalizarea ANAF. Banii nu au fost folosiţi.
Aici au fost obligaţi toţi oamenii de afaceri să-şi cumpere case de marcat cu transmitere a informaţiilor online şi ANAF, de trei ani de zile, nu şi-a cumpărat serverele pe care să se poată centraliza informaţia respectivă. (…) Şi-au luat scanerele în vamă din care nu a funcţionat niciodată niciun scaner din vamă. Au fost cumpărate pe post de mobilier pentru că niciodată cei care operau aceste scanere nu au avut niciun interes să funcţioneze. Obiectivul nostru fundamental este digitalizarea ANAF”, a declarat Ludovic Orban, la Adunarea membrilor Coaliţiei pentru Dezvoltarea României.
Absenţa digitalizării s-a resimţit cel mai mult în această perioadă în domeniul sănătăţii
El a precizat că în nomenclatorul meseriilor nu există cea de arhitect de aplicaţii.
„Este un obiectiv asumat, el se va derula atât de repede cât este posibil. Deja am făcut câţiva paşi şi aceşti paşi vor continua”, a dat asigurări premierul.
Orban a precizat că ordonanţa de urgenţă care a instituit obligativitatea pentru autorităţile şi instituţiile publice să comunice online cu cetăţenii nu vizează numai starea de urgenţă şi cea de alertă.
„Este o ordonanţă care, dacă nu va fi modificată de Parlament, generează această obligaţie perpetuă, obligaţia aferentă de a îşi achiziţiona sisteme fie de intranet, fie aplicaţii care să le permită în funcţie de tipul de servicii pe care îl derulează să poată să realizeze acest lucru online”, a adăugat premierul.
Şeful Guvernului a mai arătat că absenţa digitalizării s-a resimţit în domeniul sănătăţii în această perioadă, notează Agerpres.
„Aplicaţia pentru cardul de sănătate trebuie regândită. Dacă nu prelungeam de la 1 iulie valabilitatea cardului de sănătate rămâneau în pom toţi asiguraţii”, a mai afirmat Ludovic Orban.