Potrivit unei estimari StarByte, drumurile la bancă sau la alți furnizori de servicii ar putea scădea cu până la 30%, în cazul în care procesul de digitalizare ar fi accelerat în direcția înrolării online.
Starbyte, unul dintre principalii jucători din sectorul IT din România, anunță lansarea unui nou modul optimizat de verificări antifraudă, prin intermediul căruia identitatea unui client este verificată în timp real atât prin validarea documentului de identitate versus selfie, cât și prin integrarea unor verificări suplimentare specifice cunoașterii clientului, etapă obligatorie pentru deschiderea unui cont sau accesarea unui credit.
Soluția este integrată în 4Apply, o aplicație de înrolare digitală a unui client persoană fizică sau juridică, utilizată în special pentru procesul de pre-aprobare a creditelor online și deschidere de cont, însă poate fi utilizată și în alte industrii, precum asigurări, turism, telecomunicații sau comerț online. Astfel, potrivit reprezentanților companiei, prezența fizică a clienților în sucursalele unei bănci sau în alte contexte legate de furnizorii de servicii ar putea scădea cu minimum 30%.
Tehnologie avansată
Noul modul dezvoltat de Starbyte asigură o verificare puternică și fiabilă a identității online, integrând tehnologii avansate de Machine Learning și Inteligență Artificială pentru recunoașterea si compararea feței. Astfel, acesta permite verificarea în timp real a identității clienților online prin captarea în siguranță a imaginilor unui document de identitate și a unui selfie. Platforma urmărește fața utilizatorului și preia imaginea acestuia din coordonatele detectate fără a include fundalul, pentru a oferi un nivel semnificativ mai mare de securitate. Se pot detecta manipulări ale imaginilor extrase din cărțile de identitate (imagine lipită pe buletin), conținut (nume, adresă, data nașterii etc.) și alți înlocuitori ale fotografiilor. Un alt pas în verificarea identității se realizează prin efectuarea unei comparații faciale între poza extrasă din buletin și selfie – aplicația realizează o comparație între vârsta și sexul detectate în selfie si cele din buletin.
Mai mult, se efectuează un test de liveness detection pentru a se asigura că persoana din fața dispozitivului este cine pretinde a fi și că nu este o imagine sau un video înregistrat. Aplicația va îndruma utilizatorul să întoarcă capul într-un anumit mod și verifică dacă mișcările au fost făcute în direcția specificată. Pe lângă mișcări, aplicația poate detecta emoțiile – afișează imaginea fericită / tristă și reacția de răspuns permite diferențierea unei persoane reale de o randare, un clip video sau o poză sau chiar avatare 3D animate. Testul detaliat poate fi înlocuit sau dublat de conferința video între client și operator în vederea finalizării procesului de verificare, iar întreaga operațiune durează doar câteva minute.
Potrivit unui studiu Signicat, în momentul înființării unui cont nou, 40% dintre consumatori vor abandona procesul de înrolare dacă este prea lung sau complex, iar utilizatorii sunt dispuși să schimbe furnizorii de servicii financiare pentru a obține o experiență mai bună. Drept urmare, băncile sau alte organizatii care solicită clienților să viziteze o sucursală sau chiar să descarce, să tipărească, să semneze și să trimită documente suplimentare își pot pierde cota de piață în fața concurenților ce au adoptat soluții de automatizare și digitalizare.
“Instituțiile financiare trebuie să parcurgă o linie fină între respectarea reglementărilor, detectarea fraudelor, securitatea digitală, oferind în același timp o experiență plăcută clienților. Pe de altă parte, infractorii cibernetici sunt tot mai inovativi, reușind să exploateze lacunele și să păcălească formele tradiționale de identificare online. Soluția noastră ajută la întâmpinarea acestor provocări cu o experiență intuitivă de verificare a identității online, care descurajează utilizarea de identități și documente false. Procesul de înrolare digitală este flexibil și poate să fie folosit în orice domeniu pentru a facilita accesarea serviciilor în orice moment, la distanță” a declarat Ana Petrache, Marketing Manager Starbyte.
Mai multe afaceri au fost digitalizate
Pandemia COVID-19 a determinat tot mai multe companii să își digitalizeaze afacerile pentru a ajunge la consumatori, însă, totodată, acestea se confruntă cu risc crescut de fraudă si au nevoie de instrumentele necesare pentru a face verificări în timp real. Soluția este flexibilă si poate fi implementată modular în funcție de nevoile clientului: de exemplu, validarea documentului și extragerea datelor pot fi implementate printr-un plugIN în aplicația clientului.
Aplicația 4Apply permite companiilor (băncilor, site-urilor de comerț electronic, companiilor de asigurări, platformelor de schimb de locuințe, furnizorilor de carduri de credit și oricărei alte organizații) să evalueze riscurile fiecărui utilizator, fie că deschide un cont nou sau încearcă să se conecteze la un cont, să solicite un împrumut sau să facă o plată.
O alternativă 100% românească
Dezvoltată de Starbyte, 4Apply reprezintă o alternativă 100% românească, destinată instituțiilor financiare, companiilor de asigurări și oricărei firme care dorește să implementeze un flux de înrolare sau de creditare online, automatizat, folosind date biometrice. În plus, soluția este flexibilă și poate fi adaptată pentru orice alte tipuri de servicii care au nevoie de preluare și validare date alături de emiterea unei semnături electronice, dacă este necesar. 4Apply permite integrarea cu orice furnizor autorizat de servicii de semnătură digitală pentru ca utilizatorul să semneze la distanță documentele puse la dispoziție în flux.
Platforma se conectează cu furnizori de semnătură digitală și astfel se pune la dispozitie un flux complet prin care utilizatorii pot semna digital documentele necesare direct de pe telefon, PC sau tabletă, iar verificarea identității se realizează în timp real.
Astfel, prin aplicația dezvoltată de Starbyte se realizează o verificare rapidă a solicitantului prin implementarea unui flux de pași care ghidează utilizatorul în mod intuitiv pentru a valida atât identitatea acestuia, cât și elementele de securitate ale documentului de identitate.
Platforma folosește sisteme de urmărire și recunoaștere facială avansate dezvoltate în cadrul companiei astfel încât datele biometrice ale utilizatorului să fie protejate.
Totodata, algoritmii anti-spoofing permit identificarea facilă a unei încercări de fraudă, 4Apply putând distinge o imagine sau un videoclip de mișcarea unei persoane reale. Platforma oferă inclusiv opțiuni precum document management, videostreaming pentru a intra în legatură cu un operator și liveness detection, asigurând astfel conformitatea KYC / AML. Totodată, prin integrarea serviciilor de informații de afaceri KeysFin în modulul de risc, aplicația permite evaluarea rapidă și în timp real a angajatorului unei persoane fizice sau evaluarea unei companii, reducând și evitând în acest mod riscurile de imposibilitate de plată sau restanțe pe perioade mari.
Datele din documentele de identitate sunt extrase prin tehnologia OCR, platforma fiind capabilă să corecteze deformarea perspectivei imaginii prin algoritmii de procesare a imaginii. Mai mult, 4Apply extrage informațiile personale și validează elementele de siguranță ale cărții de identitate. Sistemul de extragere a datelor este dezvoltat intern și nu folosește servicii externe, astfel că extragerea informațiilor din ID-ul clientului este efectuată în siguranță, iar datele sunt procesate în conformitate cu regulamentul GDPR.