În cadrul videoconferinței ”Digitalizarea la nivelul instituțiilor statului”, organizată de revista Capital, directorul executiv al Direcției de Management Programe de Dezvoltare din cadrul Consiliului Județean Ilfov, Remus Trandafir, a explicat că instituția pe care o reprezintă a început de doi ani implementarea unui program amplu de digitalizare. Trandafir a explicat că la finalul programului, toate activițările CJ Ilfov vor fi făcute online.
Remus Trandafir, director executiv la Direcția de Management Programe de Dezvoltare din cadrul Consiliului Județean Ilfov, a explicat în timpul videoconferinței Capital de dedicate digitalizării instituțiilor statului că ”Este o rezistență foarte mare la schimbare în sistemul public. Sunt incă persoane în anumite structuri care au probleme in a folosi un calculator sau anumite aplicații digitale”.
Cu toate acestea, reprezentantul CJ Ilfov a explicat faptul că de doi ani au început implementarea unui program foarte amplu de digitalizare. ”Noi am început de doi ani implementarea unui proiect mai amplu care are ca obiectiv digitalizarea tuturor activităților Consiliului Județean”, a explicat Remus Trandafir.
Tot el a dat și câteva exemple concrete de activități care pot fi făcute online: ”Am început o reformă administrativă în județ, de la reorganizarea unor proceduri interne până la generalizarea digitalizării în Consiliul Județean. Unul dintre proiecte se referă la digitalizarea unui sistem de management al investițiilor. Acum implementăm un proiect de management digital al tuturor documentelor, iar până la finalul anului ne propunem că toate documentele CJ Ilfov să fie transpuse în sistem electronic. Ne propunem să nu mai folosim hârtia nici în activitățile interne, nici în relația cu cetățeanul. Avem implementată și soluția pentru semnătura electronică și începând de săptămâna viitoare va fi folosită la scara întregului Consiliu Județean Ilfov”.
Remus Trandafir a anunțat că CJ Ilfov pregătește noi aplicații și relansarea site-ului instituției: ”Până la finalul anului mai avem în proiect realizarea unui portal dedicat serviciilor publice: pentru urbanism, pentru starea drumurilor județene și pentru petiții. Astfel cetățenii nu vor mai fi nevoiți să vină la Consiliul Județean pentru diferite acte, ci le vor obține prin intermediul unor aplicații online. De asemenea, din luna mai vom relansa site-ul CJ Ilfov împreună cu o aplicație, astfel încât comunicarea cu cetățeanul să fie mai eficientă”
Videoconferința ”Digitalizarea la nivelul instituțiilor statului” a fost moderată de jurnalistul Claudiu Șerban și i-a avut ca invitați pe Alexandru Petrescu, fost ministru al Comunicațiilor, Sabin Sărmaș, președinte al Autorității pentru Digitalizarea României, Varujan Pambuccian, deputat și profesor universitare, Iulian Manea, inspector principal DITL Sector 5, Remus Trandafir, director executiv CJ Ilfov, George Anghel, director executiv APERO, Adrian Câciu, economist, și Lucian Arghire, expert in management.
Întreaga videoconferință poate fi urmărită aici: