Anul 2014 a fost anul unei ascensiuni simțitoare în era tehnologiilor de top. Odată cu ele a apărut și procesul de digitalizare, adică punerea în mediul virtual a unor informații și acțiuni menite să confere vieții aglomerate un plus de timp și confort

Trăim astfel o „revoluţie“, digitalizarea, care în România este tocmai la început, iar operatorii de telecom joacă un rol central în viețile celor 90% dintre cetățenii țării care au cel puțin un telefon mobil și acces constant la internet.

O viață mai simplă cu tehnologia 4G
În ciuda faptului că încă nu ne deplasăm la serviciu sau la școală cu un teleportor, viața alături de tehnologii avansate este vizibil mai comodă. În prezent, putem face o sumedenie de cumpărături online care ne sunt trimise apoi direct acasă, putem executa plăți instant cu telefonul mobil și putem urmări anumite evenimente în timp real, de la distanță, prin diverse instrumente.
Tehnologia, aşa cum este ea în prezent, a făcut salturi-gigant de-a lungul timpului. Televiziunea sau radioul au fost implementate după zeci de ani de muncă, în timp ce internetul sau computerele au fost integrate în mai puţin de un deceniu, atestă inventatorul şi vizionarul Ray Kurzweil.
Digitalizarea nu s-a produs doar la nivelul acesta de shopping și plăți online. Mai multe companii din lume, dar și din România au apelat la mediul virtual pentru a-și promova afacerile.

Digitalizarea, un proces benefic pentru economie
Dezvoltarea digitală ar putea crește produsul intern brut (PIB) cu 13 procente, conform calculelor făcute de Ministerul Societății Informaționale. Calculele se bazează pe impactul agendei digitale 2020, care, de altfel, spune secretarul de stat în ministerul de resort, Diana Voicu, este unul pozitiv. Pe lângă creșterea PIB, ar crește și numărul locurilor de muncă cu 11 procente, iar cheltuielile administrației s-ar reduce cu 12 la sută, potrivit presei.
„Impactul estimat în PIB, în perioada 2014-2020, va fi de 3% creştere şi de 2% majorare a locurilor de muncă“, spune Diana Voicu. Fostul ministru al Societății Informaționale, Răzvan Cotovelea, a declarat că sectorul comunicațiilor este unul important pentru România și se mizează, în exercițiul financiar al Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020, pe un sprijin de cel puțin 500 mil. euro.