Desfășurate mai mult noaptea, lucrările de amplasare a gardurilor care separă acum linia de tramvai de benzile de circulație rezervate mașinilor, dau deja de furcă șoferilor care se depolasează pe banda a treia a Șoselei Ștefan Cel Mare. Asta pentru că amplasarea gardului la o distanță sigură de șinele de tramvai a însemnat „furtul” a 10 – 15 cm din carosabil.
Dincolo de această inconveniență, separarea liniei de tramvai de restul traficului va avea – ca și în cazul proiectelor similare deja implementate – un efect favorabil asupra vitezei de deplasare a mijloacelor de transport în comun pe șine, dar și o sugrumare a traficului rutier. Este de așteptat ca primăria să ia măsuri pentru restricționarea sau chiar eliminarea parcărilor din zonă, acesta fiind singurul mod prin care viteza de deplasare a autoturismelor ar putea fi rezonabilă. De altfel, astfel de acțiuni au avut loc atât pe Șoseaua Colentina cât și pe linia tramvaielor 41 sau 55.
Potrivit RATB, prin soluția propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru tramvaie, se obtine o viteza sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, așa cum s-a întamplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un succes. Pe langa cresterea ritmicitatii, linia 21 ofera posibilitatea de realizare a calatoriilor intr-un timp mai scurt cu pana la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Soseaua Colentina a scazut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai caror calatori au inceput sa prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare.