Acest procent de 87% din întreaga populaţie a Italiei (care este de 60 de milioane de persoane) reprezintă o creştere substanţială faţă de anul 2012 (circa 500.000 de italieni în plus), se precizează în sondajul Asociaţiei Confesercenti (fondată la Roma în 1971 şi din care fac parte peste 350.000 de întreprinderi mici şi mijlocii).

Dintre cetăţenii italieni care declară că au fost obligaţi să îşi reducă consumurile, o proporţie de 15% (circa 7,2 milioane de persoane) afirmă că au trebuit să reducă şi cheltuielile susţinute pentru a cumpăra produse alimentare. De asemenea, milioane de italieni au renunţat în 2013 la concedii şi vacanţă, iar 5% în plus faţă de anul 2012 declară că au redus şi banii cheltuiţi pentru a achiziţiona carburanţi, renunţând la maşini şi făcând apel, din ce în ce mai mult, la transporturile publice.

Numai 54% dintre familiile italiene afirmă că reuşesc să acopere toate cheltuielile lunare, adică minus 5% faţă de anul 2012 şi minus 18% faţă de 2010. Un procent de 39% dintre familiile italiene au fost constrânse să reducă bugetul alocat pentru îmbrăcăminte, iar 24% au renunţat la cheltuieli pentru aparate de uz casnic şi pentru petrecerea timpului liber.

Cei mai loviţi de consecinţele crizei economice sunt italienii cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, relevă sondajul amintit.

În Italia, rata şomajului a ajuns în luna octombrie la nivelul de 12,5% în rândul populaţiei active, dar a atins un nivel record, de 41,2%, în rândul tinerilor italieni cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, potrivit unor estimări difuzate recent de Institutul naţional de statistică (ISTAT), adică cel mai ridicat nivel înregistrat în ţară de la înfiinţarea statisticilor lunare (în 2004) şi a celor trimestriale (în 1977) difuzate de ISTAT.

Italia a trecut în ultimii doi ani printr-o perioadă de puternică recesiune. Guvernul italian condus de Enrico Letta (moderat de centru-stânga) speră într-o îmbunătăţire a acestei situaţii, în cel de al patrulea trimestru al anului în curs, notează site-ul de ştiri menţionat. AGERPRES